Jumaat, September 03, 2010

jangan hirau...

saya tak kacau hidup orang...

*sigh*

saya lelah... lelah dengan perasaan yag sering berlari-lari....

*memandang skrin toshiba hitam... lama...*

*gigit bibir*

susah betul... bila hidup dikelilingi mereka yang sering berlagak baik...

susah betul... bila hidup dikelilingi mereka yang berlagak pandai..

susah betul... bila hdup dikelilingi mereka yang ada sedikit riak dalam hati...konon dia paling baik... warak dan sebagainya...

susah tahu.... sebab saya yang biasa-biasa ini...saya yang 'gila' ini... seringkali tersepit...

aduh!!!!

*picit belakang leher... ada rasa tegang yang tak mahu surut*

tegang.. gelisah... jengkel... 

rasa-rasa ini sering terundang dalam hati... buat saya menyalahkan diri sendiri... kerana benci pada kawan-kawan seperti yang dinyatakan ...

saya hanya manusia biasa.. yang biasa-biasa sahaja...

ada rasa mahu marah... ada rasa mahu menyumpah...

saya tak bertuah seperti kamu... yang punya teman akrab... yang bisa dikongsikan hampir seluruh hidup kamu bersama... tanpa perlu takut dengan istilah 'PENGKHIANATAN'...

kalau kamu dikalangan ini... sungguh!!! kamu sangat bertuah!!! dan saya cemburukan keber'tuah'an kamu itu...

saya tak punya mereka yang saya boleh percaya... malah... saya sering meminta mereka di sekeliling saya jangan percayakan saya... kerana saya juga takut saya yang menjadi punca mereka ditikam satu hari nanti dengan kata-kata saya...

saya bukan manusia baik... saya tahu itu... saya sedar... malah, jangan sekali-kali simpan kepercayaan yang tinggi kepada saya... saya takut!!!

sudah berkali-kali saya katakan perkara yang sama ke telinga ramai...

namun...

*ada air mata di pipi... dikesat tanpa rasa...*

sedihnya... tuhan sahaja yang tahu...

menjadi manusia yang invisible suaranya pada jasad yang visible... nyata!!! ia sesuatu yang perit...

perit hingga terasa hati dirobek-robek... dicarik-carik...

kenapa tak mahu terus-terang dengan saya? beritahu saya? bercakap dengan saya? mendengar suara saya?

kenapa???

hanya kerana saya di buku buruk kamu... sedang dia... mereka... di buku baik kamu... maka saya diketepikan... walhal saya yang dizalimi... disakiti???

*sigh*

manusia... memang begitu.... menilai manusia lainnya... tanpa mahu mengenal terlebih dahulu...

dalam kepala kamu... tepu dengan pandangan dan persepsi buruk manusia terhadap manusia yang lain...

kamu suka hidup di zon selesa... tidak mahu mencabar diri  untuk berkenalan manusia yang disumbatkan dengan imej hodoh itu...

beranggapan bahawa sudah cukup mengenali manusia itu... hanya berdasarkan ppersepsi buruk kamu???

HEBATNYA!!!

andai kamu jelak menatap blog ini... sila pergi... saya tak perlukan kamu di sini....

kamu mungkin mempunyai persepsi yang sangat buruk tentang saya....

tapi, cukup sempurnakah kamu untuk menilai siapa saya???

kenapa saya harus menjadi orang yang di dalam acuan kamu???

kenapa tak pernah sekali pun... kamu cuba mengenali saya tanpa sebarang persepsi buruk ittu menghantui kamu???

kenapa tak buangkan sahaja persepsi buruk kamu itu... saat kamu berkata mahu mengenali saya?

hmmm... mudah...

kerana kamu mahu terus percaya apa yang kamu percaya....

dan abaikan apa yang kamu tidak mahu percaya....

bukan begitu???

jadi...

jangan hiraukan saya... sebab saya sangat sayangkan kamu... sangat sayangkan kalian...

jangan hiraukan saya...

kerana sayang yang menggunung... buat saya benci untuk percaya kamu punya tanggapan yang sangat jelek tentang saya...

dalam diam... kamu tikam dan bunuh saya dengan kejam... hingga saya tak mampu lagi mahu bernafas...

saya mahu pergi... damai... hilang dalam gelap... dari pandangan kamu semua... andai saya mampu...

tapi... saya tak punya banyak wang untuk pergi...

jadi....

tidak mampukah kamu semua bersabar dengan saya???

masihkah kamu mahu saya percaya....

famili itu adalah sekumpulan manusia yag tinggal  bersama tapi membenci segalanya???

jawapan di tangan kamu... yang berada di sekeliling saya... yang membenci saya dalam diam... yang mengkhianati saya dengan senyum semanis gula...

saya tak perlukan senyum manis itu untuk percayakan kalian...

cukuplah....

saya penat... lelah dengan permainan ini...

mahu berhenti... tapi... perasaan terus berlari-lari....








p/s: all tis time you were pretending... so much for my happy ending...(?)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers