Jumaat, September 03, 2010

Penantian...

saya masih menanti...

huhuhuhu...

ini entry jiwang... kepala si budak ini sedang masuk air... lepas baca novel cinta... muhahahahahahha...



saya dengan... huhuhu... siapakah?



saya sedang menanti seorang 'ADAM' yang mahukan saya sebagai 'HAWA' nya...

saya sedang menanti... seorang 'ADAM' yang mahu membimbing saya sebagai 'HAWA'nya... sepanjang umur dan hayatnya...

saya akan terus menanti... seorang 'ADAM' itu... yang mahukan saya sebagai 'HAWA'nya.. yang sanggup menjaga dan menerima saya seadanya saya...

saya tak perlukan en 'ADAM' yang sempurna... kerana saya juga bukanlah cik 'HAWA' yang sempurna...

saya tak perlukan en 'ADAM' yang hebat... kerana saya juga bukan cik 'HAWA' yang hebat...

cukuplah... en 'ADAM' itu sekadarnya...

yang mahu menerima saya... cik 'HAWA' yang sangat rapuh hati dan akalnya...

yang seringkali tersasar penilaiannya...

juga... yang seringkali memendam marah dengan bisunya...

cukuplah en 'ADAM' itu... seorang yang cukup bersabar melayani kerenah, ke'gila'an, dan ke'biul'an saya... cik 'HAWA' yang tak pernah sempurna...

cukuplah en 'ADAM' itu... seorang yang kuat hatinya... yang mahu melindungi dan meminjamkan bahunya pada saya... cik 'HAWA' yang seringkali kalah dengan perasaan dan kata-kata kejam yang menghujam ke telinga...

cukuplah en 'ADAM' itu menyayangi saya... menerima saya apa adanya... cik 'HAWA' yang sangat lemah hatinya...

saya menantikan en 'ADAM' itu... datang... melamar... dan menghulurkan tangannya penuh ikhlas... membawa saya... cik 'HAWA' yang sangat kurang serba serbi ini... untuk membina sebuah realiti yang bernama F.A.M.I.L.I...

saya menantikan en 'ADAM' yang sangat penyabar itu...

masih terus menanti...

dan sebagai balasan kepada en 'ADAM' yang juga menantikan saya.. cik 'HAWA' nya...

setulus hati saya berjanji... saya cuba jadi puan 'HAWA' yang baik untuk en 'ADAM' yang sabar...

cuba menjadi puan 'HAWA' yang akur dengan teguran... namun... tegurlah puan 'HAWA' mu ini dengan berhikmah...

saya akan cuba jadi puan 'HAWA' yang bijak... mengimbangi semuanya antara yang tersenarai dalam hidup dengan baik... tapi, perlu atas tunjuk ajar dan nasihat kamu, en 'ADAM' yang baik hati...

akan terus belajar menyayangi dan menerima seadanya apa yang ada pada en 'ADAM' yang baik budi... kerana saya tahu apa erti T.O.L.E.R.A.N.S.I...

saya akan belajar menjadi puan 'HAWA' yang terbaik untuk kamu, en 'ADAM' saya... agar saya menjadi bidadari yang turut melayani kamu di syurga nanti...

saya akan terus belajar menyayangi diri sendiri... untuk cuba belajar menyayangi akmu, en 'ADAM' yang baik budi...

saya akan terus menanti... sampai saat saya jumpa en 'ADAM' yang mahu saya sebagai puan 'HAWA' nya...

namun... saya ini tetap manusia biasa yang lemah... yang banyak salah dan silapnya...

jadi.. saya takut mahu menjanjikan yang indah-indah buat kamu, en 'ADAM' yang baik hati...

kerana itu... saya mahu kamu menerima seadanya saya... cik 'HAWA' yang serba kurang... sebagaimana saya belajar untuk menerima kamu en 'ADAM' yang baik hati apa adanya kamu....







p/s: boleh kata ini adalah surat terbuka untuk en 'ADAM' yang saya tak tahu siapa... huhuhuhu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers