Selasa, September 28, 2010

interview...

saya: ok, awak... akak bagi lead pencils ni... cuba buat satu modul.. anggap aje akak, kak jiha dan abang jaa ni... adik-adik sekolah... dan trainer awak hanya bekalkan ini sebagai alatan... tanpa menerangkan apa-apa untuk dilakukan bersama adik-adik ini... seminit ye, utk fikir...


seminit berlalu...


saya; ok, roleplay... (ewah... dah macam nak buat filem pulak...)

interviewee: saya terang je boleh tak?

saya: *angguk* (konon tak mau pressure)

adik; ini untuk slot LDK 2...Potensi diri, matlamat dan hala tuju.... *tutup mata* hmmm.... dengan lead ni, kita boleh suruh adik-adik tu, buat apa-apa sahaja bentuk... macam bulatan ke... petak segi... kalau yang genius, boleh buat bentuk rumah...

saya: *jeling jiha... nampak sedikit senyum nipis di bibirnya... saya? hampir membulatkan mata tidak percaya...*

saya: objektif  & rasional?

adik: objektif... untuk mengenal potensi diri adik-adik... rasional.... hmmm....  setiap individu itu, punya potensi dalam diri dia... samda sedar atau tidak...

saya: senyum kecil... *she meet my expectations!! yeay!!! hoyeh... hoyeh!!!*


ini drama sebabak malam tadi... oh, mesti ada yang tak faham kan? sebab saya tak pernah  bercerita sangat tentang hal yang satu ini...

ok, kita mulakan dengan akar umbi...

saya mejadi ahli dalam sebuah kelab fasilitator di 'taman ilmu & budi' ini sejak 4 tahun yang lalu... tahun pertama sebagai fasi... tahun kedua sebagai trainers (setelah menjalani sesi interview dengan senior yang hardcore)... tahun ketiga sebagai Advisor training & module (dipilih untuk memenuhi jawatan yang ditinggal kosong)... kemudian kini, di tahun keempat sebagai Advisor training & module Co-ordinator (satu-satunya dari tenure yang lau yang kekal atas kehendak sendiri... ehhe~)

seperti kebiasaan.. kami akan memegang tampuk pimpinan selama 1tahun... lari dari kebiasaan... pemilhan tahun ini... untuk tenure akan datang... adalah dengan interview... (sebelum ini kami pilih within the main board adik-adik bawah kami berdasarkan potensi...)

mereka yang di interview adalah mereka yang disenarai pendek... yang punya komitmen dan potensi dalam tugas-tugas yang dijalankan selama ini...

faham dah?? kalau tak faham... tinggal komen kat bawah... nanti saya balas... huhuhu...

ok... apa yang saya nak cerita tentng adik ini... yang saya interview malam tadi...

saya SUKA!!!!! selama ni saya dok ening kepala sebab kerusi yang jiha duduki sekarang... tak punya calon yang sesuai... huhuhu... oh, jiha Advisor training &  module 1...

ada... tapi... ada yang tak kena...

tapi, bila si adik  seorang ini yang datang interview setelah dipujuk rayu berulang kali... maka, saya tak berhenti dari senyum berbunga tulip...

bayangkan... saya sendiri kendalikan bahagian modules ini... kadang-kadang mahu pecah kepala merangka module... malah, saat memberikan alatan kepada si adik ini... saya sendiri tak terlintas module apa.... m ain bagi saja... *selekeh kan? ngeee~*

tapi, dia... dalam seminit... sudah boleh terangkan secara kasar rangka module yang dia mahu buat...

sungguh!!!! saya SAYANG dia.... muhhahahahahahaha....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers