Isnin, Ogos 30, 2010

perasaan yang bercampur baur...

membelek satu blog ini perasaan ku sangat bercampu baur... BESTNYA!!!!!

kamu mungkn tak faham bila saya cakap best... yang sebenarnya, saya cemburu!!!

huhuhu.... gilakan? maunya tak? mestilah cemburu tengok orang senyum happy!!! hehehehehhe... tapi, saya seronok sebenarnya baca blog dia... (sila klik sini)...

hohoho... perasaan saya memang berlari-lari je kerjanya dua tiga minggu ni... sekejap dia jadi super hyper happy... sekejap dia jadi super hyper moody... tak tentu arah je... tak reti nak duduk diam agaknya  perasaan saya ni?? heee~

aduh!!! entahlah... bukan perangai saya meluahkan rasa pada orang... even adik merry kata, "kita kena luahkan apa yang kita rasa selama 3 hari pada seseorang... kalau tak, kita nanti jadi gila!!!"

oh.... bukan perangai saya... sejak sekolah... sampai dah uni ni... duduk sorang-sorang... renung dinding sambil peluk bantal adalah perkara yang jadi habit bila serabut... malah, mahu catat sebutir-sebutir di dada blog ini pun, saya akan buat tapisan berkali-kali... kerana, saya tahu... ada insan-insan yang dekat dengan saya yang observe tulisan saya... saya tak mahu mereka risau dengan jiwa saya yang kadang-kadang kronik seperti pesakit mental di wad 3...

macam-macam yang ada dalam kepala saat ini... bukan saya tak mahu luahkan... mahu... tapi....

KEPECAYAAN SAYA PADA MANUSIA SEPERTI KAMU SEMAKIN MENIPIS AKIBAT DITIKAM INVISIBILY SECARA BERTUBI-TUBI BERKALI-KALI...




saya tahu, saya boleh dapat gelaran penulis blog yang emo... yang tak stabil emosinya... memang... saya tak hesitate nak mengaku....

tapi, saya sendiri kadang-kadang lemas dengan diri sendiri yang sering rasa rendah diri tak bertempat... sedih melampau.... vision yang merapu.... suara-suara yang jelek... pandangan-pandangan yang sinis... yang terlempar dari kamu semua....

kadang-kadang, saya mau lari jauh.... agar semua mainan perasaan yang buruk-buruk itu pergi....

saya tak kisah kalau kamu kata saya ada masalah jiwa.... saya ia kan sahaja...

tapi, saya ini sebenarnya... hanya mausia biasa...

cuma... saya kontang dengan kasih sayang....

samada dari orang-orang yang dekat dengan saya... darah daging saya, mahupun kawan-kawan saya....

seorang Syafiqah yang mereka lihat sangat garang itu.... sangat halus hatinya....

seorang Syafiqah yang mereka nampak sangat tegas itu.... sangat kecil hatinya....

seorang Syafiqah yang mereka nampak sangat berani itu... sangat banyak cabang ketakutan dalam hatinya....

seorang Syafiqah yang meraka lihat sangat keras hatinya itu... sangat lembut hatinya....

seorang Syafiqah yang mereka sangka sangat diktatorat itu....  sangat runsing jiwanya....

ya... sayalah Syafiqah itu.... yang sering berlari-lari perasaaan dan fikirannya....

ya... sayalah Syafiqah itu... yang sering mencari-cari kata-kata yang paling baik untuk disuarakan... agar hati manusia yang sangat halus sifatnya iu, terjaga rapi tanpa terturis walau sedikit pun....

tapi, saya sering memikirkan hati orang.... hingga membelakangakan hati sendiri... hingga sanggup menoreh luka yang dalam pada hati sendiri...

tapi, masih... mereka katakan  saya ini... tiada consideration???







luluhnya hati saya... soalan demi solan dihujam dalam kepala... membingitkan akal saya....

ADAKAH SANGAT SUSAH UNTUK CUBA MENGENALI SEORANG SYAFIQAH.... WALAUPUN HANYA SEMINIT, SATU JAM , MAHUPUN SEHARI?

ADAKAH SANGAT TAK BERBALOI MEMBUANG PERCEPTION BURUK KALIAN PADA SEOARNG SYAFIQAH INI WALAUPUN HANYA SESAAT, SEMINIT ATAUPUN SEJAM?

apa pun, saya mengucapkan sekalung TAHNIAH kepada insan yang berjaya menabur racun dalam kepala semua insan yang mengenali saya agar punya pandangan yang sedemikian hodoh buat saya....

kamu berjaya  buat hidup saya huru-hara dan kacau-bilau dengan pandangan-pandangan kejam mereka....

terima kasih kamu.... saya amat menghargai segala 'budi baik' kamu....






p/s: rasa mahu lari... pergi mana-mana bawa diri... amnesia... tak ingat siapa-siapa... dan tak ingat siapa saya yang sekarang ni...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers