Rabu, Ogos 25, 2010

bila DIA mula beri peringatan...

MAAF!!!! hampir seminggu tak conteng tulis apa-apa kat sini... tak ada idea dan tiada topik... otak jadi tepu... beku... huhuhu... yang pasti,hidup saya monotonous je rimanya seminggu ini...

untuk seminggu ini, saya tak emo... hahahahaha... apakah? memang pun...  tak emo... tak marah2 orang... tak nangis2.. apakah kerana saya... berhati beku? oh!!! soalan yang tiada jawapan...

aduh!! 2 hari ini, DEMAM!!!! ya...saat sedang menaip entry ini, saya di kelas Internet Application... dalam keadaan, kepala tak mampu terima apa-apa kerana demam ini...

jenuh saya berfikir kenapa saya demam... yelah... nak kata saya kena hujan... tak jugak... roomate ada yang diserang selesema? jauh sekali... tapi, kenapa saya demam?

namun, setelah dibelek-belek... ini pengajaran dari DIA... oh, Yang Esa itu, sayangkan saya... kerana itu dia bagi saya demam... untuk kafarah dosa mungkin...

teringat satu cerita zaman sahabat Rasullullah dulu... seorang sahabat Rasulullah menangis teresak-esak di dalam doanya... sahabat yang lain bertanya... maka, dia menjawab " adakah Allah telah melupakan aku?" sahabat-sahabat pelik. lantas dia menyambung, "kerana sudah seminggu ini, aku tidak diuji dengan kesakitan..." sahabat kembali bertanya. maka dia menjawab, "bukankah kesakitan yang dikurniakan oleh Allah itu adalah peringatan dan tanda kasihnya kepada kita?"

itu, zaman sahabat punya cerita... cuba kalau kita sakit... ala~ tak payah pandang kiri kanan... tu, diri sendiri tu... tak selalu, mesti ada sekali-sekala yang kita mengeluh kerana kita sakit, kan?

hanya pada Mu kami sembah, dan hanya pada Mu kami memohon perlindungan...




p/s:     1. ini post 24/08/2010...
          2. Selamat Hari Keputrian buat kakak saya (23/08/2010).... saya tahu kamu stalker saya... ^__^
          3. Talian internet yang buat saya hampir 'hangin'...  ehhe~

4 ulasan:

  1. "bukankah kesakitan yang dikurniakan oleh Allah itu adalah peringatan dan tanda kasihnya kepada kita?"
    if Tuhan sayangkan kita, then kenapa nak bg kita rasakan kesakitan tu??kenapa nk kita seksa dr kesakitan?
    sorry for asking tis kind of quest....just asking n sharing =]

    BalasPadam
  2. sowie, piipy... lambat balas...
    Tuhan bagi kesakitan itu untuk menjadikan kita semakin dekat pada tuhan... supaya kita tidak jauh dari DIA... supaya kita sentiasa terus berharap, berdoa, dan bergantug pada DIA... HANYA DIA... kerana semakin kita dekat dengan dengan DIA... semakin kuat ujian yang menimpa untuk menguji tahap keimanan dan betapa kuat kita ii bergantung pada-Nya...
    Tuhan bukan na seksa ita, sayang...

    ok, as exampe.. kalau kamu ada boyfriend... kmu mesti nak uji dia... samada nak tahu dia setia pada kamu atau tidak... samada dia betul2 cintakan kamu atau tidak... kan?

    begitu juga dengan Tuhan... semakin cuba kita dekat denganNYA... semakin kuat pula ujian yang datang menimpa...

    tak semestinya sakit sahaja... pelbagai... yang kadang2 buat kta rasa mahu lari dan lelah...

    oh!!! kamu berjaya buat stress saya hilang piipy dengan menaip panjang begini... sebab saya sekaligus bermuhasabah diri... thanks piipy...

    Alhamdulillah, Ya Allah... Kau beri piipy untuk memujuk hatiku...

    moga kamu dilimpahi rahmat dan kasihNya, piipy... ^__^

    BalasPadam
  3. owhh...okok!get it...faham da~it is easier to understand if examples given =)
    haha,sorry ya, tenya soalan cm tu...jz nk faham, no offend =) *peace...

    BalasPadam
  4. tanya je... saya suka jawab soalan.. hahahahaha...

    lagipun, kalau saya tak tahu... saya boleh rujuk orang yang tahu...

    at least bila kamu tanya... saya boleh juga tahu apa yang saya tak tahu dan tahu dalam kepala saya ni...

    huhuhu...

    sharing is loving, dear...

    BalasPadam

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers