Sabtu, Ogos 28, 2010

bila mereka mula mencari calon-calon pengganti...

oh!!! tenure sudah mahu tamat!!! ek?

*muka pelik tak berdosa*

hahahahaha... a'ah... hampir tamat... tapi, masih banyak yang belum selesai.... hmmmmm.....

*menung tengok skrin laptop ni*

*sigh*

saya tahu, kalau saya yag cakap, orang takkan mahu dengar dan menilai. yelah, kata-kata yanng kononnya dah termaktub dalam kepala masing-masing sebagai kata-kata dari seorang 'Syafiqah yang emo, sarkastik dan emotionless'... Heee...

oh, mesti macam ramai yang tertanya-tanya kenapa saya sering tulis orang-orang keliling saya beri gelaran gitu pada saya, kan?

hehehehehhehehe... sebenarnya, saya sendiri tak pasti mana datangnya gelaran ini. mula-mula tu memang macam nak bertempik jugak laaa dengar. tapi....

*buat muka comel*



I DON'T HAVE A LITTLE D*** CARE!!!! hahahahahahahahahaha....

buat apa nak hairan? sebab itu semua datang dari mulut mereka yang tak mahu menerima saya seadanya saya... even,saya mula berubah sedikit demi sedikit demi mengelakkan mereka menambah dosa dan saya mengutip pahala percuma dari mereka...

oh, cukup merepek.... kembali pada topik...

calon pengganti baru? kamu... tahu tak saya rasa macam... macam kosong je setiap kali  topik ini dibincangkan dalam mesyuarat kami?

yelah, saya tahu mereka ada calon yang mereka suka untuk dinaikkan...

tapi, buat kata cik Izzati waktu saya jumpa dia tadi di Econs... jangan pilih berdasarkan favoratism....

oh, saya... Insyaallah tidak akan buat gitu... tapi, mereka??

entah.... saya buntu....

kamu, kamu tahu tak saya rasa sangat lost di tengah keramaian orang?

a'ah.... lost sangat-sangat... even saya bersama mereka ini, yang mengaku keluarga saya yang kedua...

kenapa? entah, semacam terlintas dalam kepala betapa banyaknya perception buruk mereka terhadap saya...

okay, baiklah!!! saya mengaku... entry maaf saya memang tujukan pada insan yang sangat BAIK HATI dan BAIK BUDI.... yang telah menabur garam atas luka di hati saya....

dan saya mengaku, saya tak sepenuh hati memaafkan dia... cuma, mahu mencari jalan supaya dia menjejaki saya... saya mahu dia beri penjelasan atas 1000 kata dan cerita kurang enak yang terlemparkan ke atas saya...

saya mahu dia bertanggungjawab atas ketidakimbangan akal manusia-manusia yang kini mengelilingi saya dengan satu pespektif yang amat hitam ke atas saya...

saya mahu dia selesaikan semua kekusutan ini... supaya dia tidak terus dibenam dalam ketakutan atas bayang-bayangnya sendiri...

tapi.... dia tetap begitu... 3 hari puasa, dia ada menitipkan sms... yang nyata, tidak sekali menggambarkan dia kesal dengan perbuatannya itu...

baguslah!!!! TAHNIAH saya ucapkan!!!!! kamu memang manusia yang hanya bertopengkan kebaikan tetapi diselaputi kejahatan!!!! SUNGGUH!!!! saya BENCI mengenali kamu!!!!

kamu buat hidup saya merusuh setiap hari... buat saya jadi BENCI pada diri sendiri....

YA!!! kamu mungkin hebat di mata mereka... tapi, tidak sekali-kali di mata saya...

saya jelek dengan sikap kamu....

saya jelek dengan penampilan kamu...

kamu pernah persoalkan kenapa kamu diuji dengan lelaki-lelaki 'sebegitu' dalam hidup kamu kan?

jawapannya mudah....

kerana kamu juga 'sebegitu' pada insan lain... samada lelaki atau perempuan...tapi, andai seseorang itu kamu nampak kehebatannya menandingi kamu... dan kamu gusar perhatian sekalian manusia yang kamu kenal beralih kepada insan itu...

maka, kamu gunakan jalan yang amat kejam yang kamu boleh ambil... hanya dengan meabur kata-kata kamu.. dilampirkan dengan beberapa kejadian bagi membuktikan kata-kata kamu itu....

jadinya, saya mahu bertanya..

at a first place, untuk setahun yang lalu, kenapa saya yang kamu mahu sebagai teman sejawatan kamu, kalau begitu buruk sekali tingkah kamu di belakang saya?

mengaku sangat berbangga menjadi muslimah... tapi muslimah kah kamu andai begitu sekali halusnya cara kamu bermain dengan hati dan akal manusia???

tak perlu saya sebutkan nama kamu di sini... saya pasti, andai kamu baca, kamu pasti akan sedar kamu yang sedang saya bicarakan di sini...

di hujung sudut hati saya... saya ingin sekali memaafkan kamu dan lupakan semuanya sekaligus kembali menjadi kawan (bukan sahabat.. sebab kepercayaan itu sudah tiada buat kamu...)....

tapi, saya mahu kamu tahu... malah saya pasti kamu tahu...

HATI, SEKALI DISAKITI, MUNGKIN MAMPU SEMBUH, TAPI, PARUTNYA TETAP ADA...







Kamu pasti amat tahu akan jawapan pada persoalan di tulisan berdarah itu kan? jadi, kenapa kamu juga jadi penyebab utama pada tangisan-tangisan saya?





saya sering tertanya-tanya, apakah selama ini, saat air mata yang saya tangiskan di hadapan kamu, menjadi bahan ketawa di hati kamu? menjadi hiburan paling membahagiakan buat kamu?

apakah tujuan asal kamu? adakah kamu mahu saya dipandang sinis oleh anak buah sendiri... dan hanya perhatian hanya dipesongkan kepada kamu sahaja???

saya bersalahkah menjalankan tugas dengan cara sendiri??? adakah saya berdosa kerana tak cuba jadi seperti kamu???

saya bersalahkah??? kenapa kamu sangat sampai hati menikam hati saya yang kamu kata sahabat ini???

kamu... saya pegang setiap kata-kata kamu.... andai ada alat perakam... saya kan mainkan satu-satu... supaya kamu tahu....

BETAPA SAYA BENCI KAMU!!!!!



p/s; sesiapa yang terasa, dengan segera hubungi saya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers