Khamis, Ogos 12, 2010

kenapa??

kalau sesiapa yang baca blog saya ni.. (kalau adalah.... kalau tak de.... bagus jugak... x sesak lalu lintas...)
mesti macam hairan dengan 2 entry  yang lepas... ala-ala melepaskan emosi yang tak berapa nak lepas.... hhahahahahaha....

kalau ada orang cakap saya ada masalah identiti atau psychiatry problem gara-gara 2 entry itu.. saya tak hairan... I  DON'T HAVE A LITTLE D*** CARE!!!

*sigh*

saya tak ada kawan baik.. oh!!! tak minta simpati kamu atau sesiapa pun atas pernyataan ini... sebab saya yang memilih begitu.. cuma terus baca apa yang saya nak cerita... ok?

saya tak ada kawan baik...

*senyum pahit*

bukan tak ada... ada... tapi...

*pandang dinding... cari ayat terbaik...*

should i say they take me for granted??

*senyum lebar*

a'ah.. tu yang berlaku selama saya ada kawan yang panggil saya sebagai kawan baik.. saya rasa tak pernah lagi saya cakap kat orang dia kawan baik saya... saya cuma akan cakap begitu, bila dia yang beritahu dulu kat saya atau yang lain, dia kawan baik saya...

*gigil... nak hempuk orang... nak hempuk orang...*

yelaah... marah kot... suka-suka ati je... apa?? ingat saya ni tunggul kayu? anak patung?? kertas A4?? nak... amik... tak nak.. buang....

*menjulingkan mata... satu lagi entry emo...*

sebab tu, saya tak banyak cerita pada orang pasal saya... cuma hal sekolah, hal study... bla.. bla.. bla... yang kalau cerita pun, bukan menarik pun....

*oh!!! sungguh tak matang entry ini.... tapi... kamu harus baca... hahahahahahhaha*

jadi, maka, saya pun bukanlah mudah untuk percayakan orang..

*adakah cik Syafiqah sedang memburaikan kisah hidup??*

alah... alang2 dah post 2 entry emo tahap hantu nak hempuk orang.. why not korang baca je tanpa komplen, k??

kenapa 2 entry itu jadi begitu buruk sekali isinya... sebab saya dah tak mampu nak tahan... sebab... kalau boleh, saya nak kamu tahu, saya bukan yang kamu fikirkan...

saya paling tak suka bila orang cakap dia kenal saya... walhal satu habuk pun, dia tak tahu pasal saya....

saya paling benci bila orang cakap saya mahukan kesempurnaan... sedangkan apa yang saya mahukan... sistem yang tersusun... sebab... there is no such thing bout being perfect or whatever... i'm not perfectionist...  and i HATE perfect things... sebab tak boleh nak explore dan tak boleh nak develope diri.... or should i mention here that i came from trash to be what i am now??

saya tak suka orang renung saya pelik... sebab saya bukan makhluk E.T dari planet Pluto....

walaupun saya cakap dengan nada yang monotonous... tak ada rima... tegas... keras... tapi, hanya nak orang dengar pendapat saya je.. bukan anggap ia sebagai arahan...

susah sangat ke nak dengar pendapat saya...

or... susah sangat ke kamu-kamu semua nak terima saya...

jangan buat saya begini... sebab saya juga punya hati...

saya selalu dipesan supaya jaga hati ramai orang...

habis tu... kenapa yang ramai itu tak bleh nak jaga hati saya seorang??

kalau kamu di tempat saya.. pasti kamu tahu... betapa tersisihnya saya dari kelompok sendiri...

kamu boleh kata saya loner or lone ranger or whatever...

tapi, hakikatnya... saya juga manusia... ada hati... ada perasaan...

takkan kerana saya adalah saya... maka sukar untuk kamu terima saya...?

jadi, saya harus jadi yang bagaimana??

maaf... saya kepenatan menjadi saya dalam konteks yang kamu suka....

saya penat jadi Syafiqah yang kamu prefer... sebab itu bukan diri saya... bukan... bukan... bukan...

*tunduk... rasa nk hempuk orang..*






sedih tahu... bila hasil kerja kita dicuri, dirompak... dan dikatakan hak orang....

sedih tahu... bila kita buat kerja, tapi, dikatakan kita goyang kaki saja....

sedih tahu... bila baru nak mula bicara, ada kerutan, cemikan dan segala yang tak senang dipandang di wajah kamu ....

sedih tahu...

kamu ingat saya tak sedih dilakukan begitu?

kamu ingat hati saya tertawa riang gembira dilukakan sebegitu....

tidak.... tidak.... tidak...

hati saya luka parah.... lantas saya ambil kapas, lalu dicuci-lapkan satu-satu...

hati saya dicarik-carik... lalu saya ambil jarum, maka dicantum-jahitkan satu-satu...

tapi.... kamu tetap kejam dengan saya... tetap dengan pandangan dan fikiran negatif kamu itu...

salah ke??? cuba untuk mengenali saya???

berdosakah??? kalau cuba pujuk hati saya???

hinakah?? kalau cuba mendampingi saya???

kerana saya nampak pandangan-pandangan seperti itu di mata-mata kamu... seolah-olah saya satu barah yang tak mampu diubati bakal menjangkiti kamu sekiranya saya didekati.....

oh!!! saya tak nak simpati... cukup kamu mengerti...

dan saya tak merayu... cukup untuk kamu fahami rasa hati saya kala ini...

betapa luka hati ini....tanpa kamu sedari atas kata-kata kamu....

*tunduk.... pejam mata.... saya nampak hitam...*


p/s; saya tak nak simpati menimbun... cukup kamu anggap saya sekadar ingin berkongsi rasa... itu pun, kalau kamu faham bahasa...









                                                   hati... kenapa tak mahu besar seluas padang bola???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers