Selasa, Ogos 10, 2010

mari bercakap tentang saya....

saya...

siapa??

saya...

ya... saya... yang bernama Syafiqah.... yang dipanggil Sya... atau Fiqah...

dalam diri saya seolah-olah ada 3 orang yang hidup dan bercakap serta buat bising pada satu tubuh yang benama Syafiqah....

hahahahaha....

ok.... tolong senyap wahai cik Syafiqah yang pertama...

ok.ow... 

ya... kamu juga cik Syafiqah yang kedua....

saya nak jadi apa yang orang panggil kak Sya atau Syafiqah itu dengan aman...

ketawa guling-guling....


kamu nk jadi Syafiqah yang emo, moody, pelik, masam, diktator, dan tirani itu??


siapa itu??? oh, cik Syafiqah yang pertama, boleh tak awak senyap??

menjulingkan mata...

aku? senyap? wrong timing, darling.... hahhahahahahhaa... 

gelak kejam....

tunduk... tengok kuku... oh!!! kuku saya masih belum baik... raya nanti dengan kuku yng tak cantik... ngeh..ngeh..ngeh...

saya?

oh... kenapa dengan saya???

saya telah dipengaruhi.. oleh kata-kata buruk yang terlontar pada saya sejak dahulu lagi... sudah 23 tahun ini... tapi, masih tiada keyakinan diri... masih lagi menangis seorang diri.. no such things as big hugs and etc....

oh!!!! kasihan sungguh dengan cik Syafiqah ini.....

hatinya... kalau dikelek, dibelek... masih banyak luka yang penuh dengan duri... masih banyak duri yang belum ditarik-tebaskan lagi... tapi, nampaknya, semakin banyak yang timbul dan meniti... bila laaaa duri-duri ini nak berhenti meniti???

cik Syafiqah ini.... bukan susah nak gembirakan hatinya.... sekecil-kecil benda pun, boleh buat dia tersenyum lebar saat orang lain senyum sinis tak mengerti... baginya... there is no such things as perfect or whatever... sebab dia tahu, mana ada benda perfect dalam dunia ini...

tapi... manusia selalu salah anggap dengan dia... bila dia berterus terang... dikatakan tidak berhati perut... tapi, bila dia bisu tuli... dikatakan tak ada consideration...???

oh.. cik Syafiqah ini sangat keliru....

oh... saya sangat kasihankan cik Syafiqah....

ikutkan... sekarang ni... saat sedang menaip ini... pasti... harus... wajib... air mata mengalir berbaldi-baldi... (huh!!! hiperbola lagi...)

tapi.... kenapa ya, tak ada air mata???

aduh!!!! aku penat nangis ni.... kau cakap tak nangis???

siapa itu??? oh cik Syafiqah kedua... padanlah kamu diam... kamu nangis rupanya....

ya... di depan sesetengah orang.... yang terukir hanya senyum gembira... macam esok lusa senyum tu boleh buat beli bunga kat kedai bunga....

di depan sesetengah orang... yang terlukis... wajah masam kelat tak tertafsir... penuh serabut macam dia sorang je ada masalah....

di depan sesetengah orang... yang terpamer... wajah garang diktator tirani... agaknya nk gantikan hitler minah ni...

di depan sesetengah orang.... cik Syafiqah adalah apa sahaja yang mereka fikirkan...

tapi sebenarnya....

cik Syafiqah seorang penakut....

cik Syafiqah seorang prejudis...

cik Syafiqah seorang pesimis...

cik Syafiqah seorang yang.....

entah... should  say... multipersonality malfunction?? (oh apakah itu??)

sehingga pernah terfikir untuk pergi jumpa psychiatrist untuk diagnosed masalah diri sendiri...

ya!!!! cik Syafiqah dah parah....

otaknya dah koma....

cik Syafiqah pertama tak henti-henti bising menjerit-jerit dalam kepala...

cik Syafiqah kedua pulak tak henti-henti menangis di sudut hati....

saya yang tertafsir di dunia realiti....??

beku....

bisu....

kosong....

kelabu....

saya perlu terapi berwarna unggu....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers