Rabu, Mac 23, 2011

BF vs BFF

BestFriend... wujudkah???

Bagi sesetengah manusia...mungkin ia wujud... Tapi, pada saya... ia hanya pada nama...

Benar... BestFriend itu hanya pada nama... Hanya pada kata yang bila-bila masa boleh terurai dan terlerai...

Malah, kekecewaan yang dirasakan adik madu... saya sudah rasakan lebih 4tahun lalu... dan, saya faham sangat rasa sakit itu...

Jadi, saya sudah hampir menSAMPAH-SARAPkan istilah BestFriend itu ke laut dan ke longkang...

*jengil mata pada si Hantu yang mula nak datang...*

Cuma satu yang saya pasti... dan masalah ini kebanyakannya berlaku pada si sahabat...

Bila si  sahabat sudah punya kekasih hati a.k.a. BF...

Saya bercakap bagi pihak saya... selaku sahabat perempuan yang ditinggalkan...

*Ceh...ayat tak boleh blah!*

BF vs BFF...

BoyFriend vs BestFriendForever...

Masalahnya... Forever ke?

*ketuk dahi*

Entah... mestilah tak Forever kan? Kalau tak.. tak delah istilah tinggal kawan...

*haishhh!!!*

Nak tahu antara alasan si so-called  BFF ini bila ada BF???

1. Sibuk laa...

 A'ah...  sibuk je kerjanya memanjang... Ada sahaja kerjanya... Walhal, bukan buat apa pun... dok melayan sms dan bergayut dengan BF...

*ini pengalaman sendiri... sedih bila kawan buat camni...*

2. Aku dah ada tanggungjawab baru...

What the tuttt!!! *marah*

Tanggungjawablah sangat... Kamu belum kahwin ok? Tak perlulah nak melebih-lebih macam tu suami kau!! Heh... saya tak doakan kamu putus di tengah jalan... Tapi, kalau putus... bukan kawan yang ini juga yang kamu cari ke? Mana so-called 'tanggungjawab' kamu tu...

Puh-leees...

3. Of course... Dia laki aku..

Satu lagi statement memualkan... Rasa macam tengok sampah lagi baik dari hadap kata-kata kamu yang memualkan dan bisa buat orang yang dengar rasa macam loya bagai mengandung 3bulan...

*ok...Exaggerate..*

4. Kau kena faham... kredit aku selalu habis... Lagipun... Laki aku tu nak taruk mana?

A'ahkan... nak taruk mana laki kau?

Hello!!! Orang lain pun bercinta jugak... Tak adalah macam kamu... Mak sahabat sendiri meninggal pun tak tahu...

BFF ke tu??

5. Kau sakit? Maaflah... semalam aku dating... hari ni dah janji nak pergi dinner sama...

Oh... kawan kamu tu dah sakit sampai masuk hospital... Oh saja? Gila!!!

Kalau dia meninggal... sempat ke kamu nak tengok dia? Agaknya, dia meninggal pun, kamu sibuk dating lagi...

Banyak lagi alasan jual-ikan selfish orang-orang yang so-called BFF ini... Tapi, macam menyampah pula nak tulis...

Kesiankanlah kawan-kawan kamu... Bila dia diperlukan... Kamu cari dia... Bercerita apa sahaja... Tapi, saat kamu gembira..  pernah kamu  ingatkan mereka? Pernah bertanyakan hari mereka? Mereka sahajakah yang perlu mendengar cerita sedih kamu.. tapi, kamu?

Rasa sakit bersendirian itu, lebih sakit dari dari ditinggalkan kekasih...

Jadi, janganlah kamu... so-called BFF yang sangat selfish itu mempersoalkan... saat si sahabat kamu mula menjadi dingin... hingga kata-kata Jauh di Mata Dekat di Hati... bertukar menjadi Jauh di Mata, Jauh di hati...

Hargailah sahabat kamu selagi kamu mampu...







P/s: adik madu... kamu masih punya saya... selagi kamu perlukan saya... ^__^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers