Isnin, Januari 03, 2011

siapa aku di hatimu....

kebuntuan...

harap maaf kepada kamu semua yang rajin mengikuti blog saya... cuaca hati saya tak menentu... sering mendung dan juga ribut... jadi, saya lebih banyak mendiamkan tangan saya dari menaip...

kepada 'sepupu-sepupu' saya yang SANGAT suka jaga tepi kain saya... saya nasihatkan... kamu segera hentikan perbuatan kamu itu... sebab saya tidak berminat untuk tengok tepi kain kamu samada ia koyak rabak, atau dijahit kemas... terima kasih...


sila tengok tepi kain sendiri dulu... baru tengok tepi kain orang lain...

ok, sekarang biar saya kembali ke tajuk...


*****

siapa saya di hati kamu???

siapa saya di hati kamu???

siapa saya di hati kamu???

kamu... saya tak pasti samada kamu membaca ini atau tidak... tapi, soalan ini memang untuk kamu...

ya, kamu... kamu yang bernama itu... (owh~ apakah ayat ini????)

saya tak pasti samada kita masih kawan atau tidak.... saya juga tidak tahu...mahu dinamakan apa hubungan ini... kalau kata kita kawan... rasanya... hampir 2 tahun, saya mendaki ke puncak kinabalu... dan awak pula mendaki everest... sangat jauh... sangat pelik...

sampai bila kita harus jadi begini?



saya pun tak pasti...

adakala... saya hairan? adakah saya yang hanya perasan sendiri... atau itu memang kamu yang mengirim dan menitip kata supaya saya sabar dan berasa indah walaupun taufan katrina sedang melanda hati...

adakala... saya mahu bertempik sorak dan berpesta ria bunga api... tapi, saya gigit jari sendiri... takut saya yang salah erti... akhirnya, hati sakit sendiri... sekali lagi... (walaupun dah berkali-kali)

kamu... saya ini siapa di hati kamu???

soalan ini berlegar-legar untuk sekian kalinya....

kamu tahu kenapa???




setelah dengan nekadnya mahu membuang kamu terus dari hidup saya... eh, bukan... sebenarnya, ini percubaan yang kesekian kalinya sepanjang 2 tahun ini... mahu buang kamu... tidak mahu mengingati kamu... malah, memujuk hati supaya jemu menanti kata-kata dari kamu... dengan bersetuju atas huluran persahabatan dari yang lainnya... maka, petunjuk apa ini???

kenapa kamu seolah-olah merantai hati dan kaki saya dari melangkah pergi dari hidup kamu???

siapa saya di hati kamu???

saya sebolehnya... hanya mahu kamu tahu... walau apa pun yang bakal kamu katakan...saya hanya mahu kamu tahu, saya hanya ingin menjadi insan yang wujud dalam hidup kamu walau seketika... saya tak mengharap apa-apa... melainkan kamu faham... yang saya pernah wujud dalam hidup kamu... dan kamu memang pernah wujud dalam hidup saya...

malah, kamu adalah sahabat yang bawa warna indah juga datang dengan belon dan bunga yang sangat cantik dalam hidup saya...




saya tak pernah hirau apa sahaja bentuk belon yang kamu bawa... atau apa jua warna bunga yang kamu tatang... cukup, kamu tahu, saya kawan kamu...

malah, saya rasa kamu juga sedar, saya ini perempuan yang keras hatinya dan kasar perlakuannya...

jadi, kenapa kita harus jadi sejauh ini... 

tiada tapi ada...

siapa saya di hati kamu???

saya memang pernah meminta pada Allah, agar kamu jadi kawan saya... tapi, saya juga perempuan yang tahu, di mana batasnya nilai persahabatan yang saya inginkan itu...

siapa saya di hati kamu???

kalau benar saya bukan siapa-siapa di hati kamu.... cuma seorang teman yang menjadi pendengar setia setiap kata-kata kamu... saya sanagt bersyukur...

kalau benar saya seorang teman yang kamu anggap hadirnya bawa sinar dalam hidup kamu... itu cukup buat saya senyum seindah bunga matahari...

tapi, kalau saya bukan teman yang didefinisikan sebagai teman... kamu harus leraikan definisi teman seperti apa saya ini kepada kamu...

malah, kalau juga saya ini bukan siapa-siapa di hati kamu....

ketahuilah... saya rela... sebab saya memang bersedia... menerima apa sahaja kata putus kamu sejak 2 tahun lalu..

jadi... siapa saya di hati kamu?

jawapannya hanya ada pada KAMU...

.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers