Rabu, Februari 02, 2011

Selamat Tahun Baru Cina!!!!!!

Gong Xi Gong Xi!!! Selamat tahun Baru!!!

huhuhu.. rasanya malam ini sahabat cina akan berkumpul sesama keluarga mereka dan makan besar...


semoga kamu semua yang berbangsa Cina dapat sama-sama mengeratkan silaturrahim sesama keluarga kamu...

serta... kamu juga En. Putih... Selamat Tahun Baru Cina... ^__^



adakah cik syafiqah sedang membongkarkan siapa En. Putih???

*blushing lagi..*

ehhe¬ biarlah... siapa yang tahu.. senyap sahaja tahu...

*syyyhhhh... sorok tau... malu laaaa... ehhe¬*

pernah satu ketika saya diaukan satu soalan....


Dia: Eh, boleh ye sambut Raya Cina?
Saya: Kamu rasa ia perayaan agama atau perayaan budaya?
Dia: Hmmm... budaya?
Saya: Kalau ia perayaan budaya, maka kamu boleh menyambutnya bersama keluarga kamu...
Tapi, kalau ia perayaan keagamaan... rasanya, kamu tak boleh sambut...


itu jawapan yang saya berikan...

*ohhoi... apakah?*

tapi... dari kecil.. saya sangat sukakan design cheongsam...


Tambah-tambah cheongsam berwarna hitam disulam dengan bunga berwarna merah... cun sangat!!!!

tapi, cheongsam sekarang, sudah diubah sehingga kelihatan sangat seksi... maka, disebabkan saya sangat konservatif (seperti kata seorang kawan yangs saya ini stok perempuan melayu terakhir...)... maka, saya sangat menyukai design lama cheongsam yang labuh... tapi design moden macam dekat atas ni pun cantik... kembang macam dress labuh.. pakai dengan inner.. owh¬ sangat comel!!!

lagi satu... saya memang sukakan Hanbok (pakaian tradisional Korea), Kimono dan Yukata (pakaian tradisional jepun)

huhuhuhu...

tapi.... berangan je laaaa... huhuhu...

di TV sedang ditayangkan rancangan ASTANA siaran televisyen berbayar ASTRO... besar betul rumah-rumah yang dikunjungi oleh si pengacara ini... hingga ibarat istana Saddam Hussein sebelum beliau digulingkan...

*Aigooo¬*

ok, saya dah mengarut... esok bakal menempuh satu perjalanan yang jauh ke Kelantan bersama adik madu dan adik 'ladybird' serta kakaknya... doakan kami ye...



p/s: En. Putih.... hmm... rasa-rasanya, dia sedar tak saya sedang berkata tentang dia dalam post2 sebelum ni??? =P




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers