Ahad, November 28, 2010

masalah... masalah...

masalah... masalah...

aduh!!! kalau kau PM (private message) kat mukabuku pun...adakah ia mampu menyelesaikan masalah??? apa hal? aduh!!! sakit otak aku!!!

dah laaaa tu...habis semua jejak aku kau cari... sampai blog aku ni pun jadi bahan dalam post mukabuku kau? jengkel gila!!!!!!!!!

aku bukan kata aku tak perlu kau.. kau... dan kau...!!! tapi... cara kau buat aku jadi panas kepala... rasa nak bunuh orang... nak hentak kepala orang.. nak libas badan orang!!!!!!!

ingat bagus sangat ke? satukan keluarga??? ini bukan caranya!!!!

apa?? ingat aku baca PM kau... aku akan rasa macam release gile? oh, maaf!!! kau buat marah aku di tahap melampau... macam gunung berapi Krakatao nak meletup dah!!!

apa masalah kau... dan kau??? aku rasa...aku masih lagi berpijak, menghuni dan menetap di rumah yang sama...

nak satukan keluarga? sila ke mari.... kami sekeluarga tetap ada di sini...

when strangers are like family... and family are like strangers!!! itu untuk kau.. dan kau...

aku lari dari semua yang menghantui aku dan kau... juga kau...

aku bawa hati yang sedih jauh dari sini... pergi mecari mereka yang mahu menerima aku sebagai keluarga walau bukan sedarah sedaging... semuanya kerana mahu jauh dari kau!!!

tapi kau??? hentikanlah... aku penat!!!

aku tak perlukan kau ntuk mengasihani aku... aku tak perlukan kau juga, untuk menitip simpati...

aku masih sayang mama dan abah... cukup!!! jangan tanam racun di hati aku... nanti aku tebas kepala kau sampai terbelah dua!!!

namun... aku tak kata kau langsung tak ku perlu dalam hidup aku... aku... malah... tak mungkin mampu nak buang kau semua terus dar hidup aku....

tapi... semuanya terlalu  pahit... sehingga aku dan adik-adik aku kebal sendiri... lut dengan rasa mahu terus menyambung ikatan...

kali terakhir semuanya  disuarakan oleh adik-adik aku adalah 3tahun lalu... di mana, mereka menangis dihadapan aku... merindui masa lalu... aku... kebalkan hati dari menitis air mata... betapalah!!!!

tapi, atas episod seterusnya yang jadi depan mata mereka... dibelakang aku.... mereka kebal sendiri... aku jua... lantas... semuanya padam... berhenti... dan bertitik noktah...

kau buat mama... sepert musuh yang patut kau perangi... itu terbukti... bilamana... adik kau melihat mama datang ke rumah kau... bawa kad jemputan kahwin... dan dia dengan gugup... gelabah... segera memanggil mak kau...

aku yang mendengar... hanya senyum sinis... inikah yang kau katakan mahu menyambung talian kekeluargaan? sungguh indah!!!! *sarcasm*

kalau kau tak mampu nak terima mama... dan abah... rasanya... jauh lagi kau mau menarik hati aku kepada  kau...

aku punya adik madu, adik mary, adik cahaya, dan ramai lagi adik-adik lain yang menganggap aku seperti kakak mereka... yang mahu menerima seadanya baik dan buruk aku....

tak perlu titipkan simpati kau yang nyata tak seikhlas mana itu!!!


                                                                       *****


oh, raksasa ganas dah keluar dalam badan saya... muhaha...

nak jejak sangat... silalah baca... memang entry ini untuk kamu (yang terasa)....

saya masih bahagia... masih tersenyum bahagia.... walaupun entry dalam ni, macam orang terawang-awang mencari identiti... tapi, sekurang-kurangnya... saya tahu diri sendiri ini siapa...

walau kadang-kadang... entry di sini.. seperti emosi melebihi akal... semuaya... tulisan dinasour dalam kepala yang meronta-ronta mahu keluar... kalau kamu pandai menilai... pastinya, kamu perasan... ia akan disusuli dengan entry yang ceria...

oh, lupa... dalam kepala kamu... hanya ada bayangan Syafiqah yang lama.... kamu tak punya... malah tak mengenali Syafiqah yang ini...

saya tak minta kamu untuk mengenali Syafiqah yang ini... saya takut.. kamu pening...

lagi satu... di sini... tiada karya agung...mencari karya agung??? pergi rumah orang lain... rumah saya... isinya tentang saya... huhuhu...

saya juga tak mencari perhatian... kalau raa jelak.. pergi jauh...

sini... tempat saya meluah rasa... nak baca atau tak... terpulang...

kalau cari perhatian... dah lama dah... beribu follower kat sini... harap maklum!!!




p/s; berhenti menyesakkan otak saya... aduh!!! penat laaa dok fikir je kerjanya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers