Jumaat, November 19, 2010

MARAH!!!

balik-balik ayat yang sama... balik-balik itu jua yang kau cakap... kau ingat aku tunggul?


jadi tunggul lebih bahagia kot...


aku pun ada hati... ada perasaan... suka-suka  hati kau je nak tengking-tengking... nak maki-maki... ingat dapat pahala ke?

tak guna kau pergi kuliah agama sana sini... tapi, hubungan kau dengan manusia cam sampah!!!

siapa aku dimata kau? bukan sesiapa? BAGUS!!! kau pun bukan sesiapa juga untuk aku...

aku tengah tengok TV kan? dari pagi aku ke hulu ke hilir... ikut je perintah kau... tapi, ada kau ucap terima kasih? HARAM!!! kau ingat aku ni kuli?

nak berbakti pun kena ikhlas gak... tapi, kalau cam gini cara kau buat kat aku... memang sahlah.... aku cari alasan untuk lari... lagipun... kau dah banyak kali halau aku kan? cuma aku tebalkan je telinga... sebab aku tak berduit... kalau tak... memang aku dah blah dah... tak mau dah jadi bahan makian kau... hidup aku rasa cam tak berkat je asyik dok kena maki hari-hari...

kau campak je baju-baju aku yang aku basuh sesuka hati kau... perkataan BODOH ngan LEMBAB tu... cam zikir kat mulut kau untuk aku kan?

aku gemuk? so, apa masalah kau? suka hati aku lah... badan aku!!! oh, kau malu ngan aku? yelah... yang lagi sorang tu cun melecun... badan stok model... tu sebab kau tatang sayang bagai... aku ni...  BODOH laaa... GAJAH laaaa... BINATANG laaaa... semua kau nak sebut... macam hati aku ni besi waja... tak reti nak rasa sedih agaknya...


kurus ke... gemuk ke... kau yang nilai aku... atau ALLAH?

aku tak kenang budi? kalaulah aku tak kenang budi... dah lama aku tak jejak sini sejak kau suruh aku berhenti hari tu... kau ingat aku hadap sangat kat sini? aku cuma tak de tempat nak  pergi je... mengenangkan kau darah daging aku... aku buat sengal ubi je... tadah je telinga setiap kali kau maki aku...

salah letak barang je kan? tak perlulah nka memetir cam nak tercabut bumbung... siap dengan sumpah seranah... hadoiii!!! kau tahu tak aku bosan nak dengar kau merepek cakap mencarut camtu?

kalau aku buat kerja... semuanya salah pada kau... even, si lidi tu yang buat... kau nak salahkan aku jugak... kau ingat aku ni apa?

kau kata aku banyak nyusahkan kau... nyusahkan apa? duit? eh, paling tidak... aku buat kau susah hati dengan benda yang nampak... ada aku kahwin lari? ada aku pergi lari ikut jantan? ada aku tipu kau kata aku ada program walhal aku pergi merewang dengan boyfriend? ada???? aku rasa... walau aku tercampak dekat KL yang memang pusat segala noda tu... aku tak buat lagi benda-benda gitu...



kau nak sangat duit riban macam ni kan? nanti aku cari banyak2 bagi kat kau... kalau ini pengukur kebahagiaan kau!!!

kau suka heret aku ke hulu ke hilir... alih-alih, bila balik... kau kata kau malu dengan aku... aku tak mahu bagi kau malu... aku pun cakap tak mahu ikut... alih-alih, kau kata hidup aku sia-sia... belajar sekolah agama... tapi, tak de kesedaran... apa ke benda kau merepek ni? dah kau asyik ulang kau malu dengan aku... apahal plak kau cakap camtu?

kadang-kadang... aku tak tahu apa yang kau nak dari aku... tapi, yang aku tahu... kau memang suka sebut aku BODOH, LEMBAB, hidup aku sia-sia... baguslah....kau sebut dah dekat berjuta dah aku rasa... dah jadi doa... kalau aku jadi sampah masyarakat nanti... aku tak salahkan kau... yelah,tu semua bukan salah kau... ttu SALAH AKU!!!

aku malas lah... kau dua orang sama je... hipokrit!!! pilih kasih!!! aku malas dah na fikir pasal masa depan aku... sebab... aku rasa... cam tak de makna dah aku buat elok-elok... alih-alih.... kau sumpah seranah aku dengan pelbagai doa yang nak menjahanamkan aku... INDAHNYA!!!!

aku memang bukan budak baik... tu sebab ak tebarkan cerita ni ke seantero dunia... supaya semua orang boleh baca... macam yang kau buat untuk malukan aku dengan cerita aib aku depan kawan--kawan kau!!!

aku menyampahlah... setiap kali kat sini... semua pasal aku... serba tak kena dekat mata kau kan?

 
***



itu luahan hati raksasa  devilish dalam diri saya... klau ikutkan sangat panjangg dan sangat tak bertamadun ayat-ayat yang bakal keluar... tapi, saya tembak dia dengan pistol bagi pengsan... kalau tak saya yag pening... hadoiii!!!!




p/s: memaang sedang MARAH....

2 ulasan:

  1. ini lah dinamakan kehidupan.... setiap org ada cerita nya tersendiri...ada suka ada duka...jgn biarkan duka setitik membuatkan kehidupan kita gelap tanpa kegembiraan....

    kita serupa....dan selain kita...ada ramai lg yg sama seperti kita....
    dan ada orang yang lebih menghargai kita... carilah org yang boleh menghargai kita....
    saya dh jumpa org itu....
    giliran awk pula cari....yeee.. jgn sedih-sedih...

    BalasPadam
  2. terima kasih...

    tapi, kalau berlarutan lebih dari 14tahun dengan suasana begini... rasanya, probability utk menjdi 'pelik' itu tinggi..

    lalalalalal~

    BalasPadam

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers