Selasa, Oktober 12, 2010

parasit bergenerasi...

esok ada lab test... tapi tak study... bagus betul perangai cik Syafiqah ni kan? huhuhu... tapi, bukan itu yang mahu saya ceritakan...

tengok tajuk kat atas... a'ah... kali ni, saya nak cerita tentang manusia yang saya gelar PARASIT.. tapi, PARASIT ini hebat... sebab virusnya kuat dan menerjah hingga beberapa generasi...




kenapa PARASIT ni sangat hebat? sebab PARASIT ini sama macam kita...

eh... saya bukan ceritaa tentang parasit yang haiwan kecil2 jijik tu... tapi, ini adalah tentang manusia yang sikapnya seperti PARASIT...

saya tak tahulah... kalau kamu pernah jumpa spesis manusia sebegini... tapi, sepanjang 22tahun 11bulan dan 12hari hidup saya ini... saya dah banyak jumpa manusia spesis yang begini...

manusia parasit itu seperti apa? hohohoho...

manusia parasit itu sama saja macam kita... cuma dia bersikap seperti parasit...menjerut orang kelilingnya sehingga lelah semata-mata untuk kepentingan diri...

dan rasanya, tak keterlaluan saya katakan bahawa manusia parasit ini memang sentiasa ada di sekeliling kita...

mereka ini bijak... mengatur langkah... menyusun kata... mengurai cerita... hanya semata mahu membina kepercayaan manusia... namun, disebalik kesantunan kata dan bundarnya anak mata... mereka ini manusia penuh licik... mengatur onar dan duri pada jalan hidup insan yang dikatakan sahabat hingga dunia akhirat...

eh... entry ini entry general... saya tak tujukan pada sesiapa pun... cuma mahu kamu berhati-hati dalam memberi hati... sebab... tak semua manusia yang berdamping dengan kamu itu, ikhlas dan jujur...

sambung balik...

manusia parasit ini... tak kenal erti jemu... tak kenal erti lelah... selagi dia tak dapat apa yang diingini.. selagi itu, manusia yang digunakan sebagai sumber kejinya itu akan dkerah tanpa sedar... YA!!! berita buruknya... TANPA SEDAR!!!

kenapa tanpa sedar? sebab dia pandai bermain kata.. paling buruk dan hodoh... andainya dia itu seorang yang menggunakan agamanya untuk kepentingan diri... melindungi diri sendiri dengan topeng agama untuk mewujudkan ilusi kepercayaan tidak bertepi semua insan yang mengenali... menayangkan wajah innocent... seolah-olah... dialah manusia yang teraniaya...

owh!!! sungguh hodoh dan tak berperikemanusiaan...

hakikatnya... dia menghisap 'darah' dan 'keringat' kita tanpa sedar... maka jadilah kita bonekanya yang sudah hilang rupa dan warna...





oh... sangat kejam...

maka, kamu faham tak apa yang saya cuba sampaikan?

huhuhu... manusia bersikap parasit ini memang wujud... malah, saya sering menjadi insan bernasib baik yang menjadi bahan ujikaji manusia sebegini...

anyway...  terima kasihlah pada mereka  yang suka menabur cerita kurang enak saya dan menjadikan ia halwa telinga terindah buat semua manusia yang mengenali saya... sebab.. saya tak hairan pun.. malah saya berterima kasih.... rasa nak bagi hadiah banyak2 dekat kamu... sebab bagi saya pahala free... huhuhu....

malah, saya anggap... kamu sedang memuji dan memuja saya atas ketidakendahan dan kebaculan kamu mencanang cerita indah itu pada semua yang mengenali saya...

kamu... jumpa saya teruskan senang... tak perlu simpan sakit hati tu... takut nanti... kamu dapat tekanan darah tinggi melampau di usia muda...

apa-apa pun... sekalikamu menjadi PARASIT... selamanya kamu PARASIT di mata saya...





tapi... saya sayang kamu... ^___^




p/s: saya sangat hargai kehadiran manusia PARASIT BERGENERASI ini... sebab mereka buat otak saya tak henti berfikir... yelah.. orang banyak berfikir ni, possibility untuk nyanyuk... kurang... huhuhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers