Rabu, Oktober 20, 2010

betul ke... lelaki makin sikit?



adik1: ish... bestnya tengok orang couple2 ni...
saya: (kening double jerk) huh? (terkejut yg dibuat-buat)
adik2: betul laaa... bila time kita plak ek? (sambil pandang adik1)
saya: oh... kalau setakat nak couple... akak prefer calon suami... (muka sadis)
adik1: akak dari dulu wat statement camtu... (merungut)
adik2: ntah akak ni...sekarang lelaki makin sikit tahu? dunia kan dah akhir zaman...
saya: ye ke lelaki makin sikit? 
adik1: yelah... kan dah termaktub.. dekat-dekat akhir zaman ni... lelaki lebih sedikit dari perempuan?
saya: (senyum kecil) bukan sedikit dari segi kuantiti laaa... sedkit dari segi kualiti...
adik2ku: huh???





lelaki dan perempuan masih sama banyak.... itu hakikat...

eh,eh... jangan nak  juih bibir.. tak pecaya pulak... betul laaa...

lelaki dan perempuan masih sama banyak, maaa...

baru-baru ni baca dalam satu majalah... China mula kekurangan perempuan... huhuhu... kenapa? sebab China kan ada dasar satu famili satu anak, untuk mengurangkan populasi rakyat mereka yang semakin berkembang biak... jadi, setiap famili hanya mahu seorang anak lelaki yang boleh dijadikan sebagai pewaris... so, perempuan makin kurang...

oh, itu kat China laaa, cik Syafiqah... mana sama ngan Malaysia!

eh, sabar.... belum habis cerita, maaaa...

saya ada dengar dari sembang-sembang makcik-makcik jiran sebelah rumah yang kebanyakannya cikgu dan nurse...


cikgu: budak-budak sekarang makin nakal... tambah-tambah yang lelaki...
nurse: betul... kat wad tu... tak padan ngan sakit... lari-lari pulak tu...
cikgu: haishhh... pening saya... budak-budaka kat uni dok canang lelaki makin sikit... saya tengok bilangan budak sekolah... sama banyak je lelaki perempuannya...
nurse: kat hospital pun sama... boleh kata, nisbah bayi lelaki dan perempuan hampir sama banyak...
bla... bla... bla...



jadi, sekarang... apa relevannya kata-kata lelaki semakin sedikit dari perempuan di akhir zaman?





lelaki semakin sedikit kualitinya berbanding perempuan....

oh, cik abang... jangan marah dulu... sila baca sampai habis...




1. lelaki lebih ramai di pusat serenti dari univesiti...






bab yang ni, rasanya, tak perlu kupas... masing-masing tahu... malah sering dicanang dan dibisingkan di segala ceramah politik dan sekian, sekian..

tapi, kan... jangan bising sahaja, ok? tolong penggal je manusia yang bagi lelaki-lelaki ini terjerumus dalam aktiviti tak bermoral ni...



2. lelaki ramai hadapi kecelaruan identiti...



bahasa lembutya seperti di atas... bahasa kasarnya... oh, mak tak sanggup nak tulis, nyah... ahaks...

betulkan? tak payah pergi jauh... dalam uni ni pun berlambak... dengar cerita dari membe2 lelaki tentang keghairahan golongan ini untuk mengadaptasi diri menjadi lebih wanita dari wanita asli... cukup buat saya mahu gelak sehingga berair mata...

bayangkan, dengan baju tidur rambu-ramba.. muka ditempek masker pelbagai warna... supplement collagen dan segala macam tok nenek... aduh, bang... saya sendiri tak sebegitu...

belum cerita waktu bersiap nak pergi kelas... wajah wajib ditempek bedak... bibir wajib dioles lip balm...

rasanya, kami yang perempuan ni pun, cup cap, cup cap je bersiap... ehhe~


3. zaman nabi Luth melanda kembali...




tahukan sejarah kaum nabi Luth? yang mana mereka mengamalkan homoseksual... tak kira lelaki mahupun perempuan... asal nampak jambu... semua nak kebas... na'uzubillah...

ini yang sedang melanda umat sekarang... sudahlah lelaki semakn pupus kualitinya... ni, ditambah pula permasalahn yang satu ini...

teringat pengalaman seorang teman... katanya, pernah sekali mereka bersiar-siar hingga lewat malam... sengaja mahu menjengah dunia kota yang sememangnya tak mahu diam... terjemuh dengan lelaki kacak yang aduh... bisa cair hati si wanita... namun...

kawan: ku ingat dia lah lelaki kacak yang asli...
saya; sudahnya? (muka pelik... masih tak faham...)
kawan: kau ni naif laaa...
saya: laaa... dah tak tahu...
kawan; dia jumpa seorang lagi kawan... walla weh!!! memang stok hensem hero malaya, maaaa...
saya: eh, ku tak faham... cuba cerita biar terang...
kawan; tu balak dia, k?
saya: (terkedu)


muka hensem... memang stok cair hati perempuan... tapi... aduh, CANCEL!!!


4. lelaki parasit




lelaki bersikap parasit lebih ramai dari bersikap pelindung...

tak percaya? cuba tengok kat surat khabar... berapa ramai wanita rosak akibat lelaki sebegini?

dah perempuan tak reti nak jaga... 

a'ah... betul... tapi, tak boleh nak salah jugak... lelaki parasit ini... contoh paling senang sila tengok 'Syurga Cinta'... scene yang satu ini... memang tak lekang dari ingatan saya dialognya...


"Mak gua pesan, Nak, mak tak kisah kau nak kawan dengan sape pun... tapi, biarlah, kalau kahwin nanti... dengan perempuan yang pakai tudung... sedap mata memandang..."


kata-kata paling hampeh pernah didengar... jadi jahat... tahap na'uzubillah...  tapi, niat kat hati nak cari calon bertudung litup... stok baik perempuan melayu terakhir... bukan parasit namanya? yelah... dia nak buat apa dengan perempuan berderet tu? stok ngap bila dapat... tinggal bila sisa? bijak... bijak...


5. lelaki ke penjara


macam-macam kesalahan... mcam-macam jenayah... jadi manusia yang dikehendaki... takut!!! tak mau ulas lagi...




cukup dulu 5 sebab... tapi, rasa-rasanya... kamu faham tak apa yang saya cuba sampaikan?

saya bukan feminisme... tapi, cuba menjawab dan mengutarakan pendapat...

kuantiti lelaki itu bukan persoalan pokok... apa yang jadi persoalan adalah... kualiti lelaki itu...

saya pasti kamu yang baca blog ini... pasti tergolong antara lelaki yang berkualiti... yang sangat payah dicari...
yang mana kamu itu bisa memimpin kaum hawa... menjadi imam, penasihat, pelindung dan juga pembimbng kaum hawa yang bakal jadi isteri kamu...

jadi... sama-sama kita tingkatkan diri ke satu aras yang lebih baik...



p/s; konfius betul ngan en.putih ni... betul ke tak? eh.... saya tak mahu serabut hanya kerana kamu, tahu? =p






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers