Selasa, Mei 28, 2013

Ummi Puteri Cahaya

Aku secara jujur... Aku ingat2 lupa siapakah gerangan gadis bernama Puteri Cahaya ini...

Mungkin kerana betapa aku terlalu berhati-hati membawa orang masuk dalam dunia aku... mungkin kerana itu aku seolah-olah lupa siapa Yun atau Nurul atau Puteri Cahaya (nama FB dia)...

Namun, aku seperti digerakkan oleh Allah... Untuk post pasal dia... Pasal ummi dia... Dan sungguh, aku menangis hiba melihat dia sedih lewat post-post FB nya, update pasal ummi dia sejak seminggu lebih ini...

Ditakdirkan sejak seminggu lebih yang lalu... Ummi Yun jatuh sakit dan koma hingga kini... Ada darah beku yang pecah dalam kepala... Mengakibatkan fungsi otak seolah-olah tiada...

Aku pada mulanya, hanya jadi pemerhati dari jauh... Mendoakan dia dari jauh...
Sungguh, lewat 5 post nya yang update pasal umminya... aku masih menjadi silent reader yang mendoakan dia dari jauh...

Namun, hati aku luluh... Terbayang kesedihan di wajahnya... Terbayang-bayang air mata yang mengalir di wajahnya... Diduga sehebat ini ketika exam menjengah tiba...

Saat dia merayu rakan2 mukabuku nya mendoakan umminya... Aku terpanggil untuk terus update tentang umminya... Dan mula merayu doa untuk umminya...

Terasa dia dekat dengan hatiku... Sungguh... Terasa aku perlu jadi seorang kakak yang bertanggungjawab... untuk menghulur secebis doa dan juga semangat buat Yun yang aku tahu sedang berperang dengan perasaan sendiri...

Dengan exam untuk semester akhir... Dengan demam yang tiba2 datang akibat tekanan dan stress... Dengan ummi yang terlantar sakit... Aku tahu, dia perlukan sokongan...

Kerana itu aku menulis di sini...

Aku mohon, kalian yang membaca blog ku yang semakin kurang update nya saban hari ini... Aku mohon...

Aku mohon kalian turut sama mendoakan ummi Yun... Doakan yang terbaik buat ummi Yun... Allah sahaja tempat kita semua bergantung harap...

Benar, kalian malah aku, tak mengenali siapa ummi Yun ini... Tapi, cukuplah dengan menganggap ummi Yun sebagai saudara seagama kita semua... Cukup dengan itu... Doakan ummi Yun dengan seikhlas kalian...

Doakan ummi Yun, aku rayu... Doakan ummi Yun, seperti mana kita mendoakan ibu, mama, mak, mommy, omma, ummi kita semua... Doakan ummi Yun... Doakan yang terbaik buat ummi Yun...

Sungguh, Allah sahaja yang mampu membalas jasa kalian...

Moga Allah sentiasa menempatkan ibu kita semua di kalangan umatNya yang soleh dan bertakwa...

Doakan ibu Yun, kalian... Doakan...

Aku ucapakan terima kasih atas kerjasama kalian... Allah sahaja yang mampu membalas doa2 kebaikan yang kalian hulurkan buat ummi Yun...

Moga Allah redha~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers