Jumaat, Mei 31, 2013

Blog ini...

Blog ini pernah jadi dewan santap utama yang penuh warna gelap ala gothic akibat emosi ala zaman kegelapan menyerang...

Blog ini pernah jadi medan berdarah dengan santapan hati luka dan berdarah-darah saat emosi jadi gila dan panasaran dengan tohmah dan keji manusia...

Blog ini...

Ya, blog ini...

Betapa blog ini menjadi cerminan jiwa kacau seorang Syafiqah yang sendiri dan sering 'sakit-sakit'... 'Sakit-sakit' yang ubatnya hanya ada pada diri sendiri, pada zikir, pada Qur'an dan pada kebergantungan yang tak pernah sudah pada Yang Maha Esa...

Emosi diri yang tak menentu... Mood yang sekejap panas seumpama dicampak ke padang sahara... Kemudian sejuk beku dibaling ke Antartika... Kemudian jeda tak beriak... Itu semuanya aku...

Blog ini saksinya... Betapa aku... Syafiqah yang degil... Syafiqah yang menangis... Syafiqah yang weng dan segala memujuk diri sendiri dengan kekerapan menggunakan perkataan senyum tabah dan ketawa palsu...

Menginjak ke alam dewasa dengan penuh celaru! Itulah aku...

Menyulam mimpi yang tak pernah jadi realiti... kerana tidak mendapat izin dari Yang Maha Memberi Izin... Itu juga ulah aku...

Blog ini...

Di blog ini segala sampah kehidupan dan juga jejak2 tangis, amarah, cinta, ria, tawa, dan duka... Semuanya jadi satu...

Di blog ini aku belajar bermuhasabah sendiri dengan caraku...

di blog ini aku mencari terapi untuk 'sakit-sakit' yang nyata diam dan bisu selama ini... Tapi bangkit tanpa dipaksa-paksa bila ditembak dengan senjata...

Di sini... Di blog ini...

Aku bukan seorang yang boleh kalian contohi... Malah, blog aku ini, sudah sekian kali aku hampaskelapakan ia... Namun, masih ada yang salah tafsiran dan kerap kali menghukum...

Blog ini, tempat aku meluah rasa... Medan aku bersuara sementelah suara aku terlalu kecil untuk didengar ramai...

Namun, itu pun... Masih mahu dirampas oleh seseorang...

Maaf, aku bukan macam blogger lain yang sekian banyaknya... Memberi informasi... Dakwah dan ilmu agama... Mahupun segala yang bermanfaat...

Sebab ini aku... Cara aku...

Seorang Syafiqah yang punya sekian banyak ragam dan kerenah...

Jadi, sekali lagi aku ingatkan...
Kalau tak suka... Sila pergi... Beli bisjut dan royi... Makan di depan TV...

Sekian, terima kasih...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers