Ahad, Ogos 12, 2012

Allah bagi apa yang kita perlu...

Assalamualaikum...

Lamanya tak menaip... Lamanya....

*senyum nipis*

Rasanya, tak ada siapa pun yang datang jengah sini... Yelah, hampir separuh tahun menyepi...

*senyum lagi*

Allah bagi apa yang kita mahu... Bukan apa yang kita perlu...

Kata-kata ini tersemat utuh dalam hati...

Alhamdulillah...

Dalam keserabutan untuk memenuhi tawaran 3 interview kerja yang datang tiba-tiba...

Allah ilhamkan hambaNya itu untuk memaksa saya meninggalkan syarikat dengan segera...

Kala akal menguasai logik... Kala iman terkalahkan oleh nafsu... Sungguh saya marah....

Marah, kerana hanya diberi notis lewat sms... Marah, kerana tidak difahami situasi diri yang sedang sakit menggigil seorang diri di rumah... Marah... Sungguh marah...

Namun, setelah dimuhasabahkan... Setelah akal menggila dirasionalkan... Saya sungging senyum nipis...

Perkataan pertama terlontar...

Alhamdulillah...

Allah menjawab doa-doa saya dengan jawapan yang sangat indah...

Allah membantu saya dengan cara yang sangat mudah...

Allah melorongkan saya untuk sesuatu yang saya minta selama ini lewat doa-doa yang tak putus-putus dengan sesuatu yang tidak disangka-sangka...

Saat hati meragui keberkatan rezeki yang dicari selama 6bulan ini... Allah jawab keraguan itu dengan ujian yang manis ini...

Saat hati memohon diberi keberkatan, disucikan rezeki dan hati... Allah ilhamkan hambaNya itu untuk membenci saya dan memecat saya dengan notis yang nyata dangkal dan jelek caranya...

Allah membuka mata dan hati saya...

Sungguh saya dianiaya... Maka, saya yakin, doa insan teraniaya itu makbul dan mustajab...

Bukan balasan dunia yang saya harapkan... Berikanlah hamba Allah itu hidayah... Jika tidak, balas sahaja perbuatan mereka dengan cara setimpalnya...

Saya tidak mendoakan kejahatan, malah tak mendoakan kebaikan...

Hanya Allah sahaja yang mampu membalas segalanya...

Rezeki Allah bagi... Bukan manusia yang bagi...

Dan sungguh, Allah memang beri apa yang saya perlu... Bukan apa yang saya mahu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers