Ahad, Ogos 12, 2012

Ujian 6 bulan yang indah...

Ujian 6 bulan yang indah~

*Senyum bahagia*

Ujian yang sangat indah...

Membuka mata, membuka hati, membuka akal dan mengasuh jiwa...

Saya berhenti menulis kerana saya bimbang dijejaki...

Namun, setelah sah saya dipecat... Maka, tiada apa lagi yang perlu dibimbangkan...

Sungguh, 6 bulan yang kalau tak dikuatkan iman... Saya juga mungkin sama sahaja macam mereka...

Skop kerja yang berasaskan jualan... Ya, jualan... Dengan title yang disandang - Corporate Sales Consultant - bagi saya... Cukup-cukuplah... Saya lelah...

Banyak buruk dari baiknya...

Kejar sales target... Jual product training... yang sebenarnya, saya sendiri tidak pasti keberkesanan dan keberhasilan dari training tersebut... Betul-betul baguskah?

What i do? Is bluffing...

6 bulan yang penuh dengan kelentong... 6 bulan yang penuh dengan kepura-puraan...

Alhamdulillah~ 6 bulan itu sudah berakhir tepat jam 10:14:16am 10-Aug-2012...

Saya sangat bersyukur....

Setidak-tidaknya, saya tak pernah lagi pegang duit komisyen...

Setidak-tidaknya, rezeki yang saya terima 6 bulan lalu adalah rezeki dari titik peluh sendiri... Biarpun ada suara-suara berbunyi yang ia sekadar basic salary...

Walaupun ia sekadar basic salary, setidak-tidaknya saya tahu itu hasil usaha saya...

Tidak ada ragu di situ...

Bergelumang dengan mereka yang tahu tapi alpa... Tahu tapi tak mahu... Tahu tapi pura-pura tak tahu...

Perkara yang sangat dikesalkan adalah... SOLAT...

*Peringatan: Cik Syafiqah bukan orang baik...*

Tapi, walaupun saya bukan orang baik, tak salah ingat-mengingatikan?

Tapi...

*sedih dalam hati*

Sungguh saya sedih... Bila agama jatuh nombor 2, dan dunia didahulukan...

*Tanda akhir zaman*

Saya cuba pelbagai cara... Sudahnya saya dicop...

PURA-PURA BAIK... BERLAGAK ALIM...

Aduh!!! Hebat betul kata-kata itu...

Saya tak pernah kata saya baik...

Jaga solat... Itu kewajipan semua...

Jaga aurat... itu tuntutan...

Kalau itu pun dipertikaikan... Dikatanya saya musang berbulu ayam... Apakah itu?

Semua ini rasa berselirat yang tersimpan, tersimpul dalam hati selama 6 bulan...

Saya bukan budak baik...

Sudah ditegaskan berkali-kali...

Tapi, bagi mereka yang mempertikaikan imej saya yang konon nampak alim...

Saya hanya mahu berkata satu sahaja...

Kamu bukan mempersoalkan saya... Tapi, kamu mempersoalkan hukum yang telah Allah tetapkan...

Benarlah Islam itu agama yang asing... Dan sesiapa yang mengamalkannya dianggap Makhluk Asing...

Alhamdulillah... Saya bangga jadi makhluk asing itu...

Saya rela dikutuk sebagai musang berbulu ayam... si muka dua... atau apa sahaja yang dikatakan dan dilemparkan manusia...

Asalkan saya bukan musang berbulu ayam di hadapan Allah... bukan si muka dua di hadapan Allah... dan bukan juga manusia yang menjual agama kerana dunia...

Tak perlu ijazah dari universiti terkemuka atau bertaraf antarabangsa... Andai hati penuh sifat mazmumah...

Tak perlu sales target beribu-ribu... Kalau nak solat pun kamu berkira...

Tak perlu disayangi boss atau manager... Kalau Allah pun tak mau sayang kita...

Manusia diuji dengan 2 benda... Kesusahan dan kesenangan...

Ramai yang mengadu pada Allah bila diuji dengan kesusahan... Tapi, sedikit yang menangis di hadapan Allah tika diuji dengan kesenangan...

Kesenangan yang kamu perolehi sekarang... Berkatkah ia?

Harta yang kamu kumpul sekarang... Sucikah ia?

Tepuk dada... Tanya iman...

Saya sebenarnya mengingatkan diri sendiri... Tak tuju pada sesiapa...

Namun, andai ada yang terasa... Maaf, saya pinta... Tapi, ini teguran ikhlas dari saya...

Saya tak peduli kamu mahu sumpah saya apa pun... Malah, mahu disumpahkan saya mati sekali pun... Saya tak kisah...

Sebab, sumpah kamu itu hanyalah kata-kata... tak punya kuasa...

Kalau pun ia terjadi... Bukanlah atas sebab sumpahan kamu itu... Tapi, sebab Allah dah tetapkan begitu...

Jika kamu masih percaya sumpah kamu itu punya kuasa... Terus terang saya katakan... Kamu sudah jatuh syirik...

Maka bertaubatlah... Kembali ke jalan yang benar...

Belum terlambat... Selagi pintu taubat masih terbuka...

Saya maafkan kamu... Cukup kamu tahu... Tak perlulah kita bertemu...

Saya bahagia dengan ujian ini... Saya bahagia dengan apa yang telah Allah tetapkan ini...

Rezeki Allah bagi... Bukan kamu...

Alhamdulillah~ Allah sayangkan saya...

Insyaallah~ Allah juga sayangkan kamu...

Maka, Allah ilhamkan saya untuk menulis disini buat tatapan kamu... Agar kamu tahu...

Alhamdulillah~ Rezeki... Allah yang bagi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers