Selasa, Ogos 21, 2012

Majlis Tunang...

Assalamualaikum...

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin...

Kullu 'Amin, Wa Antum Bil Khair...

Taqabbalallahuminna Wa Minkum... Minna Wa Minkum Taqabbal Ya Karim...

Hari raya datang lagi... Alhamdulillah... Moga bertemu lagi dengan Ramadhan yang akan datang...

Raya pertama...

Pengunjung pertama di pagi hari raya selepas solat sunat...

Wajah Syaza mengalami nervous breakdown yang sampai tak boleh bercakap... Dengan senyap sunyi... Budak yang suka buat bunyi-bunyi bila sibuk-sibuk hidang kuih raya terus senyap sunyi pucat lesi...

Panahan si boyfriend nak datang jumpa Mama dan Abah...

Panahan si boyfriend datang nak kenalkan diri...

Dan si kak Long yang jadi tukang tengok ini, tahan tawa je...

*ketawa kejam*

Dah besar dah rupanya adik ke-3 saya ni...

Tahu-tahu, dia advanced dulu... Sudah merancang majlis pertunangan...

Saya?

*menjulingkan mata*

Tak pe laaa...  Nanti dulu...

*Alasan*

Yang betulnya, tak de siapa pun nak cik Syafiqah yang garang dan kritikal ini...

*ketawa*

Walaupun mama agak bising juga... Tapi...

Saya yakin, Allah hanya bagi apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu...

Belum jodohnya... Belum ketentuan lagi saya nak memikul tanggungjawab berat itu...

*tipu*

Okay... Okay... ngaku... Sedih jugak ni...

Tambah-tambah mama pun dah terlepas kata saya anak dara tak laku...

*sedih*

Sedih jugak laaa... Merajuk kejap... Tapi, rasionalkan diri sendiri balik...

Belum masa... Banyak lagi nak kena belajar...

Belum masa... Banyak lagi lubang dalam diri yang tak tertampal...

Belum masa... Allah tengah jaga saya tu... supaya saya boleh jaga mama dan abah dengan lebih lama lagi...

Insyaallah...

Ala~ Kahwin bukannya keperluan lagi buat masa sekarang...

*senyum*

Insyaallah~ Majlis merisik budak Syaza ni dalam tengah bulan depan... Hujung tahun tunang... Tengah tahun depan nikah...

Baguslah~

Saya hanya mampu senyum sambil berdoa...

Insyaallah~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers