Selasa, Oktober 09, 2012

Majlis Konvokesyen...

Alhamdulillah...

Tiada kata yang paling indah untuk diucapkan selain Alhamdulillah...

Rezeki dan nikmat yang Allah beri ini.. Rasanya, tiada lagi rasa yang lebih membahagiakan selain ini...

Malah, tiada juga rasa yang lebih menyebakkan selain ini...

Ya Allah... Makbul juga permintaanku... walaupun, Kau lewatkan... hikmah yang dititip dan dikutip, bukan sedikit... Bgegitu banyak dan besar... Begitu indah walaupun sukar...


***************************************

Dalam kereta:

Hani: Nervous, kak...
Saya: A'ah... (sembunyi senyum yang sedikit kelat)

Di pintu UIAM:

Saya: Hani, sebak...
Hani: Hani pun...

Dihina, dikritik, dikeji, dimaki...

Dipuji, disayangi, dihormati, diteladani...

Di pandang enteng, dipandang serong, dipandang pelik...

Diinjak-injak harga diri, dirobek-robek sekeping hati...

Menyayangi, mengasihi, menghormati...

Menyendiri, menyepi, meneladeni...

Segala-gala kenangan dan juga memori datang silih berganti... Mengundang air mata yang secara keras cuba diselindungkan...

Amal: Sya, mata kau merah...
Saya: (Kesat air mata yang menitik) Mata aku pedih...

Hakikat sebenarnya, rasa sebak yang tak terhitungkan datang bertimpa-timpa...

Disumpah yang tidak mungkin akan grad sampai bila-bila... Sungguh sumpahan itu sangat menakutkan...

Dihina dan dikritik hebat... sungguh, kata-kata itu masih kuat, kejap disimpan dalam hati...

Kerana itu, saat buku konvokasi berwarna unggu itu di tangan, nama si pemusnah hati jadi tatapan...

Penyudahnya....

Sungguh, tidaklah sehebat yang disangka...

Terasa macam mahu sahaja ketawa kuat disorakkan...

Terasa macam bodoh, berlari pantas dari alien itu saat hampir sahaja terserempak dengannya Ahad lalu di tangga besar semasa mahu mengambil gambar kenangan...

Sudahlah... Kamu, saya tiada beza...

*Senyum*

Namun, masih ada ralat yang menyinggah dalam hati...

Kamu si Alien pemusnah hati... Kamu telah membunuh saya hingga mati dengan kata-kata kejam kamu...

Namun, yang sudah itu, sudahlah...

Nyata, saya bukan sesiapa pada kamu...

Kamu juga bukan sesiapa pada saya....

Saya maafkan kamu...

Cukuplah kamu tahu...

Saya penat menyimpan dendam... Kerana ia tak sudah....

Moga kamu berjaya terus seperti apa yang pernah kamu ucapkan...

Insyaallah...





Alhamdulillah... Secara rasmi pemegang Bachelor Degree Of Business Administration (Honor)...

Alhamdulillah...




*p.s: Biar orang buat kita, jangan kita buat orang....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers