Khamis, Oktober 04, 2012

Gaji...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah... Rezeki Allah bagi...

Kerja seminggu cuma (untuk bulan september... Kira dari 18hb - 26hb)... Tapi angka yang tertera di kaca ATM tu buat otak mencongak berulang-kali...

Sudahnya, syukur saja yang bermain...

Keluar duit....

Saya: Nah, Ma... Ni bayar hutang RM50 ari tu... Uhhu~ (hulur sekeping RM50)
Mama: Ok...
Saya: Ni duit minyak anta-amik akak sepanjang 2 minggu ni... (hulur lagi sekeping)
Mama: Anguk2
Saya: Abah, akak bagi ni dulu... Saja... Kongsi sama2 ye... Sikit sama sikit... Nanti lebih kita kongsi banyak-banyak... (Gelak2 sambil hulur duit dekat abah...)

Adegan yang saya tak tahu adalah...

Abah terharu... Dicium duit tu... Matanya berkaca...

Tahu lepas Mama cakap...

*Tiba-tiba nak nangis...*

Hikmah jugak semua ni...

Yelah...

Sebelum ni, hidup dekat Damansara, dapat duit terus bank-in... Tak tau apa reaksi Mama, reaksi abah...

Tapi, bila dah duduk sebumbung ni... Nampak reaksi diorang...

Saya pula yang terharu...

Bukan banyak mana pun...

Sikit je,,,

Tak perlu nak terharu sampai nangis-nangis kan?

Kelakar laaa Mama dan Abah ni...

*nangis*

Saya speechless...

Bye...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers