Ahad, Mac 11, 2012

Manusia... manusia...

*geleng-geleng kepala...*

Serius aku tak cari pasal ngan kau... Plus, aku tak kenal kau dan kau tak kenal aku...

So, stop mocking me!!!

*****

Manusia... Berhati baik, berhati jahat, berhati lembut, berhati mulia, berhati busuk...

Macam-macam perangai manusia ni... Dan kadang-kadang, ada je jenis manusia yang tak faham bahasa...

Kadang-kadang, kerjanya nak terjah orang... Tapi, dia bukan tahu pun orang tu macam mana...

Kadang-kadang, saja-saja nak sakitkan hati orang... Walhal, orang tu bukan buat salah pun dengan dia...

Malah, ada juga yang saja-saja nak cari gaduh sebab nak dapat perhatian dari orang yang cuba dicari pasalnya...

Sungguh kesian... Kurang perhatian dan kasih sayang betul...

*Sengih*

Entah apa yang dia dapat dengan mocking on other people feelings and hearts...

Seronok ye, mocking people with your words?

Seronok ye, buat orang sumpah kamu dengan kata-kata kesat dalam hati?

Seronok ye, buat orang rasa macam tu?

Tahniahlah kalau kamu rasa seronok... Saya juga tumpang seronok...

Agaknya, dah habis dah semua kerja mulia yang kamu buat sampai nak tambah dosa...

Agaknyalah...

Kalau hebat sangat... tak perlulah guna nama samaran... Tak cool dan tak macho...

Kan bagus kalau guna nama sendiri... At least, boleh gaduh depan-depan...

Takat tulis kasar dengan nada sinis pada komen...

I don't give a damn s****!!!

*Ketawa jahat*

Tu cara si penakut... yang membaling batu sembunyi tangan...

Gaduh depan-depan kan cool... Cakap apa yang kau tak puas hati sangat dengan saya...

Alah... takat kamu cakap saya perempuan jahat, syok sendiri, perempuan gila... Tu normallah...

Tapi, kalau tulis pun guna nama samaran... Tak payah lah...

Sekurang-kurangnya saya tak bersembunyi dengan identiti sendiri... Nama saya, asal saya, muka saya...

Terpampang di sana sini di blog ni...

Kamu?

Huh, sekadar si pengecut yang hanya tahu gunakan nama samaran semata-mata nak cari pasal dan nak saya marah dengan kamu...

Salah besar...

Mungkin saya marah masa mula-mula dulu...

Sekarang?

Saya rasa kelakar...

Nampak sangat kamu setakat baca permulaan dan akhiran entry saya... Kemudian buat komentar buta sakit hati tak bertempat kamu tu...

Maaf ye... tu cara si pengecut yang kurang perhatian dan kasih sayang...

Cara si orang asing yang hanya tahu menilai dari mata kasar... Yang tak tahu seni penulisan dan juga susunan kata...

Kamu sedang memperbodohkan diri sendiri... Dan saya mengasihani kamu...

Kalau kamu begitu sepi kerana tak punya kawan dan sahabat yang boleh kamu cari pasal dan sakitkan hati... Saya bukan orangnya...

Silalah cari orang lain... Yang lebih kuat hatinya... Yang lebih sabar pembawaan jiwanya...

Bukan saya yang yang rapuh imannya... Marak api kemarahannya...

Saya maafkan kamu...

Tapi, hentikanlah provokasi-provokasi kamu yang kurang bijak dan kurang ilmu itu... yang buat saya rasa macam muak dan jelak...

Sungguh... Kamu tak kenal saya... Jadi, usah pura-pura kamu tahu segalanya hanya kerana kamu membaca blog saya yang nyata tak punya cerita walau apa pun di mata kamu...

Saya suka menulis... itu sahaja... Ini satu terapi untuk saya... Takkan itu pun saya perlu tagih secebis ruang dari kamu?

Kamu tak miliki keseluruhan ruang maya... Malah, kamu bukan siapa-siapa...

Usah berlagak macam kamu dapat membaca setiap apa yang saya tulis dari kaca mata saya...

Kamu orang asing... Yang entah siapa-siapa...

Dan sungguh saya tak suka dengan mereka yang berlagak mengenali saya sedangkan mereka tak tahu apa-apa...

Cukup... Hentikan semua ini...

Kamu tak kenal saya... Kamu bukan siapa-siapa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers