Jumaat, Julai 23, 2010

kerana AKU adalah SYAFIQAH!!!

diburu persoalan yang hampir sama sejak kembali berblogging...

1) adakah awak seorang penulis?
2) awak ni, baru 23, apsal ayat cam mantap sangat?
3) cik Syafiqah... bahasa biar tulus mulus... xperlu bunga-bunga... kita zaman straightforward sekarang ni...

dan yang sewaktu dengannya...

ohho... jawapan kepada persoalan yang menyerabutkan kepala sekalian yang bertanya adalah;

kerana AKU adalah SYAFIQAH...

^_^

1) cik Syafiqah memang bukan seorang penulis... (tapi, pernah bercita-cita... malah terus bercita-cita)

2) cik Syafiqah pencinta bahasa Melayu... kalau buku sastera tu, satu malam pun boleh habis baca... ( kalau bukan kita sendiri yang menaiktarafkan Bahasa Melayu kita, siapa lagi? lagipun, tak adalah orang-orang DBP pening kepala dengan kosa kata anak-anak bangsa sekarang yang di Manglish kan...)

3) saya memang diajar dan mengajar diri saya menggunakan bahasa yang buat org berfikir bukan pada rantingnya sahaja, malah terus pada akarnya sekali... (sekurang-kurangnya, otak manusia yang besar dan penuh  dengan urat, saraf dan neuron tu digunakan sepenuhya... tak adalah  istilah kufur nikmat, kan?)

cukup kot 3 sebab itu ntuk menjawab sekalian persoalan...

ehhe~

saya tetap seorang SYAFIQAH walau dari sudut mana pun, anda melihat, menilai dan menghakimi saya...

p/s: cik Syafiqah kadang-kadaang pun ada kesalahan tulisan. jadi, buat tak nampak sahaja...

^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers