Jumaat, Julai 30, 2010

antara senarai keserabutan malam ini.... (part 1)

1) melihat senarai panjang kawan2 yang mula melangkah ke status baru... tak kisah laa samada yang seusia, lebih tua atau lebih muda... dalam hati?? wohohhohhho... takutnya saya.... andai terjemuh tiba2.... dipaksa atau terpaksa melepaskan status bujang ini dalam masa terdekat ini... jawapannya... saya mau langkah seribu batu jauh... meninggalkan tanggungjawab itu... TAK MAMPU!!!! besar sangat amanah tu... walhal diri sendiri pun xbegitu terurus.... huuhuhuhuhu....

2) sahabat baik?? saya tak perlu seorang sahabat baik yang ternyata sebenarnya dia musuh dalam selimut, gunting dalam lipatan, duri dalam daging, etc, etc.. saya juga tak perlukan sahabat baik yang hanya di mulut tapi tidak di hati... saya juga rela menghilangkan diri terus dari mereka yang mengaku sahabat baik... namun, saat fasa diri mula melonjak ke fasa hidup yang penting... diri ini yang bergelar sahabat baik dijemput bak ayam diberi makan.. diajak bak tak mahu dijengah... saya tak perlukan simpati dan saya bukan persinggahan....

3) hari raya... tak punya hati... tak punya daya... tak punya minat... tak punya kuasa... hari raya tetap sama untuk hampir 6tahun yang lalu... hari raya tetap sama.... begitu... begitu jua... kemaafan yang diharap tak pernah kunjung tiba... kemarahan yang tak pernah surut...kami di tengah-tengah yng tersepit... tak tipu!!! rindu nak buat ketupat palas dengan sepupu2.... rindu nak sembelih ayam kampung, bersihkan, disiang, dan dirempah untuk rendang dengan sepupu2... rindu keriuhan malam akhir ramadhan bersama sepupu2... rindu bersalaman dengan ayah lang, mak lang, pak andak mak andak, pak ngah, mak ngah, pak utih, mak utih, pak anjang, mak anjang.. rindu mahu bermaafan bersama fahimah, anisah, adibah, fatini, amira, nasuha, liyana.... kalian tetap dalam ingatan sepanjang 6thun ini... kita dekat... tapi, kenapa begitu sayup dan jauh.....??? 

4) adik madu kata, saya kakak dia... adik mery go round pulak pendengar setia bebelan yang merepek2 keluar dari mulut ini.... kakak bunga ros pernah kata suka kawan dengan saya... hakikat... saya ni... di sekolah dulu... tiada siapa mahu kawan... melainkan mereka itu dari dorm saya... atau berani mendekati saya yang sering kelihatan kerutan seribu di dahi... dengan mulut yang sering terkunci... iyalah... mulut hanya berbunyi bila suaranya mahu didengari... hingga terpaksa diminta berhenti... saya yang sering menangis tiap malam di hujung katil... saya yang sering dilabel poyo dan syok sendiri... sayalah itu... maka, saya tetap bermuka pelik bila ada insan kini mula menyumbatkan telinga dengan mengatakan saya baik dan sebagainya... kerana saya biasa disogokkan dengan yang negatif sahaja....

5) modul... modul... modul... amanah... taanggungjawab... BUNTU!!!! sumpah!!!! dari 3tahun lepas mendengar kata2 ini.. serasa mahu dimuntah-hijaukan segala... come on laaa.... wake up everyone... korang bukan kecil-kecil orag nak disogokkan satu-satu semua dan segala... oh!!!! it's already late for everything???? nonsense talking!!!! dah kalau tak pernah nak cuba... mana datangnya pulak terlambat atau tertinggal stesen ni?? tak faham betul!! bila ditanya... "kak sya... everthing ok!!!" OK laaa sangat kalau dah macam keretapi hilang 10 gerabak je gayanya... ditegur... masing-masing tunjuk besar kepala konon, dah cukup hebat... konon ilmu dah tinggi melangit.. yelah... siapalah sayakan... penasihat tak bertauliah je pun... bukan orang pointer tinggi dengan tafsir dan hadith sentiasa meniti di bibir macam kalian kan??? apa ada pada unit ini?? kalian kan dah cukup hebat?? hingga adik-adik dibiar tanpa kasih dan sayang yang sewajarnya.... TAHNIAH!!! sila jawab di peperiksaan akhirat nanti... bersaksikan janji yang terpatri... sabar ye....


p/s; banyak sangat dlm kepala... 5 ni... mukaddimah je... lalalalalalal~ tetap senyum   sebab... dah ajar diri untuk tak mengalah... mungkin...???

^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers