Rabu, November 14, 2012

Saya Suka Awak...

Saya suka awak…


*Berani + daring kau ye, Cik Sya*

Serius… Saya suka awak…

*Kalaulah cukup sifat srikandi dalam diri*

*Nangis*

*****

Orang kata jodoh tu perlu dicari… Bukan setakat berserah dan terus mengharap tanpa apa-apa usaha… Walaupun sudah tertulis di azali…

Masalah besarnya… Masalah pokoknya, adalah diri…

Ya, diri ini sendiri…

Saya perempuan Melayu tipikal…

*Boleh laaa kalau nak panggil tipikal… Banyak sangat pantang larang tok nenek yang diwarisi dari generasi ke generasi … Heh!!!*

Jadi, istilah perigi cari timba tu, tak teraplikasi dalam diri…

*Macam mana perigi yang besar dan teguh kat tanah tu, nak jalan-jalan cari timba? Konfius*

*Luar alam*

Kalau pun saya suka seseorang… Saya simpan je… Paling bising pun dalam blog ni je laaa…

*Bukan ramai pun yang nak baca blog sampah macam ni… Kalau ada pun, tu kebanyakannya entah sape-sape… Kalau ada pun yang tahu dan menyerang tak tentu hala… Tu namanya si gila…*

Secara jujur, saya tak tahu bila saya mampu bersikap adil pada diri sendiri…

Bersikap adil, dalam erti kata, pergi berkata pada dia, yang saya suka dia…

Bukan mahu balasan pun atas luahan rasa tu… Cuma, tak mahu rasa kejam pada diri sendiri je…

Boleh ke?

Tapi, masalah besarnya pun pada diri sendiri juga…

Malu… Segan… Takut… Rasa yang bercampur-baur…

Rasa macam ntah pape… Ada ke perempuan yag berani nak cakap kat lelaki dia suka lelaki tu?

Ada laaa kot… Tapi, yang pasti bukan saya…

Susah rupanya menyimpan rasa dalam diam ni…

*Macam selama ni, kau cakap terang-terangan kat orang tu kau suka dia, Cik Sya…*

Susah juga bila kita mula dicuit-cuit entah siapa-siapa… Sedangkan dalam hati masih menaruh harapan pada dia yang tak tahu apa-apa…

*Mungkin tahu, tapi, pura-pura tak tahu…*

Dan, kadang-kadang sakit hati dengan entah sapa-sapa yang suka-suka je nak cemarkan daulat blog ni dengan komen HURUF BESAR, konon macam si entah sapa-sapa ni, macam bagus sangat…

*Orang bagus, orang baik, orang alim… Dia tak kata sehina itu… Juga tak menulis serendah itu… Tidak mengutuk saudara semuslim dan seagama dengan cercaan melampau… Kalau nak menegur pun, pasti dengan hikmah… Walau yang ditegur itu kebencian dalam hidupnya…*

Malah, saya tahu juga… Saya pun selalu saja berangan… Maka tak perlu ingatkan saya… Sedarkan saya dari anganan…

*Tambahan, saya tak suka baca novel melayu macam entah sapa-sapa tu…*

Kerana saya sedar diri sendiri.. Maka, saya tak terluahkan kata-kata “Saya Suka Awak” itu…

Saya Suka Awak…

Ini kes serius!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers