Jumaat, Ogos 26, 2011

Terang Lagi Bersuluh...

Sejak buka puasa tadi... Hingga sekarang... Hati rasa sebu... Rasa kebas... Tak beriak... Tak ada warna...


*Damn!!!*

Sedih... Tersisih... Kecewa... Terasing... Keliru...

Semuanya bergumpal jadi satu... Macam benang yang digumpal-gumpal... Kusut... Tak Terleraikan...

*Gosh!!! I hate it!!!*


Aku terasa... Serius... Tak tipu!!!

*Hell!!!*

Gila tak terasa? Lain sangat macam langit dengan bumi... Macam tanah dengan kerak nasi...

Ok, fine... Aku tau aku bukan yang terbaik... Tapi... Aku pun manusia, beb... Bukan kucing kurap yang datang mengemis makanan dekat belakang rumah tu...

Aku tahan hati je tengok semuanya... Semuanya berbeza... Cara layan... Cara bersembang... Cara senyum...

Tak kisahlah kalau aku bukan siapa-siapa pun dekat sini... Tapi, at least... Berlakon je tak boleh?

Kalau aku ajak bersembang... Sikit-sikit... kata aku memekak... Mak nenek... Bising... Bingit...

Bila aku nak ambil kisah pasal apa-apa hal... Kata aku menyibuk... Menyemak... Jaga diri sendiri...

Bila aku buat donno... Kata aku pentingkan diri sendiri... Tak kenang budi... Derhaka...

Bila aku membisu seribu bahasa... Kata aku sombong... bodoh... Bengap... Lembab...

Bila aku dok diam-diam tak kacau orang... kata aku anti-soc... Tak tahu bergaul dengan orang...

Habis...? Aku perlu buat apa supaya diorang semua puas hati???


Susah... Dan tak faham...

Aku tengokkan aje...

Dari mula dia sampai... sampai laaa diorang pergi terawih... sampai laaaa diorang makan supper...

Aku tengokkan aje...

Semua nak cerita dekat dia...

Baju baru beli... Baju baru buat... Handphone baru beli... Harga handphone survey...

Semuanya kalau boleh nak di-update dengan segera... Tak boleh tunggu esok-esok...

Cuba kalau aku nak ambil tahu serba sikit kejap lagi...

"kau diam boleh tak???"

"Memekak je laaa...."

"Mak nenek... Sial!!!"

"Hal aku, kau jangan sibuklah..."

"Ada aku kisah?"

Kalau takat cakap dengan nada gurau... Aku boleh buat donno je...

Tapi, kalau dialog-dialog dekat atas tu... Dicakapnya dengan nada meluat... Riak muka yang jelek... Tak ke aku ada rasa macam nak hentak je kepala aku dekat dinding... Biar bersepai terburai depan mata diorang semua???

 
Geram!!! Marah!!! Kecil hati!!!

Aku dah tak tau nak buat apa dah....!!!

*give up!!!*


-

-

-

-

-

-

-

-

-


Cik Sya... Tarik nafas... Hembus... Tarik nafas... Hembus...

*Cuba kawal hati dan cik Raksasa yang datang mengamuk...*

Sabar... Sabar itu kan, indah?

*Senyum pahit*

Tak pe... Allah ada... Kalau dah tak ada orang nak sayang Cik Sya... Diri sendiri ada... Allah pun ada...

Cukuplah Cik Sya ada Allah...

*Nak nangis...*

Cik Sya... Sabar, ok? Bekukan hati tu... Cik Sya kan, cold-hearted girl?

*angguk perlahan-lahan...*

*usap kepala sendiri....*

Good girl...

*Senyum nipis... tapi, pahit...*





p/s: Cukuplah Allah bagiku...





1 ulasan:

  1. Aduh,,,kesian....
    sabar ye kak..dugaan idop...
    sbgi manusia biase,,x sume owng suke kt kite ark..
    sbb kte neyh bkn sempurna pown...byk kkurangan..
    but jgn tlalu blame diri sndiri k (pdhal sy slalu blame diri sndiri..he3)
    pe2 pown,,,cool k...sabo jelah kak..
    smoge dipermudahkan yerk..=)

    BalasPadam

Komen yang bersifat menyakitkan hati, tidak akan dilayan... Terima kasih...

PeNoNtOn FiLeM...

Related Posts with Thumbnails

eN. bLoG pUnYa BiRtHdAy...

Daisypath Anniversary tickers